اخبار

در پژوهشگاه رنگ محقق شد/ اصلاح جوهرهای تصعیدی دیجیتال و راه اندازی خط تولید

بسپار / ایران پلیمر محققان پژوهشگاه رنگ موفق به اصلاح جوهرهای تصعیدی دییجیتال شدند. صنعت چاپ دیجیتال و به خصوص چاپ تصعیدی صنعت رو به رشدی است، به طوری که طبق بررسی­های انجام شده بیش از 50٪ جوهرهای دیجیتال مصرفی در صنایع نساجی در سال 2016 از جوهرهای جوهرافشان تصعیدی بوده‌اند.

این در‌حالی‌ است که ارزش کل بازار مصرف جوهرهای دیجیتال در صنایع نساجی یک میلیارد دلار بوده است. نتایج تحقیق موسسه Smithers Pira نشان می دهد که در همین سال بازار چاپ منسوجات به روش تصعیدی بیش از 400 میلیون متر مربع بوده که ممکن است تا سال 2021 به 900 میلیون متر مربع برسد. اگرچه امروزه مرکب­های چاپ اسکرین در این صنعت متداول است اما کاربری فناوری مذکور در چاپ تصعیدی با مشکلاتی از جمله تیراژ بالا، نیروی کار، آلودگی­های زیست محیطی و سرمایه اولیه زیاد روبرو است.

دکتر جلیلی عضو هیئت علمی پژوهشگاه رنگ در این خصوص گفت: جوهرهای تصعیدی دیجیتال در ایران از دید بازار از جایگاه قابل توجه و حجم مصرف بالایی برخوردار است. از طرفی این محصول وارداتی بوده و به علت پیچیدگی‌های فنی که در تهیه آن وجود دارد تا به امروز هنوز بومی‌سازی نشده است. بنابراین با توجه به مشکلات اقتصادی و همچنین سختی‌های واردات و منظور کردن زمان پایداری جوهرها، تولید آنها در داخل از اهمیت اقتصادی بسزایی برخوردار است و عمده کاربرد این جوهرها در صنایع نساجی است اگرچه در صنایع دیگر نیز از جمله تبلیغات کاربرد آن روبه‌رشد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا