اخبار

دیدگاه و درددل یکی از فعالین صنعت مواد شیمیایی/ سید مصطفی فاطمی: به کرونا منحوس نگویید …

بسپار/ایران پلیمر با هزاران احترام و سلام خاص به دانشمندان دنیا و با خسته نباشید به کادر درمان بیمارستانها که چه طور از جان گذشتگی می کنند. تا امروز چندین صدنفر از دست داده ایم. یک سال و نیم از پدیده ای به نام کرونا گدشت چرا که بر اثر بی اخلاقی، دروغگویی و بی عدالتی ها دنیا از هر لحاظ به ستوه آمده و همه چیز آشفته است. میلیون ها کشته شده اند و بیچاره مادرانی که بچه های کوچک و معصوم خود را ازدست داده اند. همه مردم به سوگ نشسته اند. برکت و عدالت از بین رفته است. سردمداران بشریت باید عذرخواهی کنند چرا که این همه جنگ و جنایت و ستم از یک طرف و از طرف دیگر دروغگویی و دزدی های بزرگ در اکثر کشورها مد روز شده است … سارکوزی در فرانسه، نتانیاهو در اسراییل و در کشور ما چنانکه در رسانه ها و جراید منتشر شده. دروغ گوی بزرگ، ترامپ در رسانه ها تعداد و شدت بیماری را به همه دنیا دروغ گفت. او برای اینکه ملت خود را فریب دهد در جلو کلیسا کتاب مقدس انجیل به دست گرفت یعنی مردم آمریکا من آدم خوبی و درستکاری هستم. به من رای بدهید و چندین بار تلاش کرد و دروغ گفت. حتی حمله به کنگره امریکا با اشاره ترامپ بود. حالا بیاید بگوید من اطلاع نداشتم، چه کسی باور می کند؟ حتی در تحویل و تحول ریاست جمهوری از خجالت حاضر نشد و این عمل توهینی بود به تمامی رای دهنگان و مردم آمریکا.

کرونا همه چیز را آشفته کرده است تا آنجا که زندگی مردم دنیا را تغییر خواهد داد و چهره جهان عوض خواهد شد. تا آنجا که بشریت با زندگی گذشته خداحافظی و زندگی را با فرمول امروزی شروع می کند. نمونه ای کوچک با اراده خداوند. از کوچک و بزرگ ماسک زن شده اند. صدها کسب و کار از بین رفته و کارخانجات تولیدی روز به روز تعطیل و آینده نامعلومی در جلوی رویشان قرار گرفته. فرودگاه ها مملو از هواپیماهاست و در اثر نبود مسافر شرکت های هواپیمایی ورشکسته شده اند و نمی توانند حقوق کارکنان خود را بپردازند.

کوتاه می کنم. لشگر کرونا با اراده خداوند به کشورهایی تاخته که از هر لحاظ با تمام ادعاها، پول و آدم و امکانات تخصصی و ادعای اینکه من آنم که رستم بود پهلوان و …  تحقیر شده اند. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. یادآور می شوم در مذهب یهود و نصارا و آیین ها به همین مضامین می خوانید …  کسانی که با الفبای قرآن آشنا هستند هم می دانند. در سخنرانی و نوشته جات و رسانه ها نباید از کرونا با عنوان منحوس استفاده کرد چرا که به هوش کیهانی متصل می شود. قاعده هستی یعنی خداوند در قران کریم از قوم های گذشته علیرغم اینکه حیلی خیلی قوی بودند یاد می کند که چگونه از بین رفته اند. لذا باید در مقابل خدای قادر عالم تسلیم بشویم. در قرآن سوره حدید آیه 22 می فرمایند هیچ گزند و آسیبی در زمین چون زلزله، سیل و توفان، قحطی و تمامی امراض روی نمی دهد مگر پیش از آنکه به ظهور بیاوریم در کتابی (چون لوح محفوظ) ثبت است و از دستبرد هر تحریفی مصون. بی تردید این تقدیر حوادث و فرمان قطعی به پدید آوردن و ار بین بردنش بر خدا آسان است. فراموش نکنیم مصلحت، مقدرات، حکمت، تقدیر و مشیت الهی را باید قبول کرد. هم درد و هم دوا اوست و در عین حال به زندگی امیدوار بود و احتیاط لازم را در نظر گرفت. مراقب سلامتی خود و خانواده و تذکر به فامیل و آشنا از نظر روحی و روانی به جای ترسیدن از لشکر خدا. به کرونا سلام دهیم.

 

سید مصطفی فاطمی

او از پیشکسوتان صنایع شیمیایی و رنگ و رزین با 83 سال سن و عضو اسبق شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ و محصولات وابسته و البته قرآن پژوه است. با آرزوی سلامتی برای ایشان.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا