اخبار

تاریخ تولید لاستیک در مراکز معاینه فنی بررسی شود

رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لاستیک، روغن و فیلتر گفت: با توجه به افزایش آمار کشته‌ها در اثر تصادفات جاده‌ای لازم است تا لاستیک‌های وارداتی با بررسی تاریخ ساخت و تعیین تاریخ انقضا در مراکز معاینه فنی، وارد کشور شود.

محمدرضا آل‌سارا رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لاستیک، روغن و فیلتر با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای در ایران بیشترین حجم آمار کشته‌شدگان و نقص عضو را در کشور به خود اختصاص داده است، به خبرنگار فارس گفت: موضوعی که کارشناسان جاده‌های کارشناسان هم بر آن تأکید دارند وجود جاده‌های غیراستاندارد، عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی، استفاده از تجهیزات و لوازم  غیراستاندارد در خودرها از دلایل این آمار عنوان شده است.

وی افزود:‌در این رابطه بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش زیادی از تصادفات جاده‌ای که به کشته و زخمی شدن سرنشینان خودروها منجر می‌شود ناشی از بکارگیری لاستیک‌های غیراستاندارد و بعضاً  تاریخ گذشته‌ای است که در خودروها استفاده شده و برخی از افراد سودجو از طریق قاچاق و با استفاده از ناآگاهی و غفلت مسئولان در بازار به عرضه آن مشغول هستند.

 

[EasyDNNGallery|682|Width|400|Height|400|position||resizecrop|False|lightbox|False|title|False|description|False|redirection|False|LinkText||]

وی گفت:‌با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش مسافرت‌های جاده‌ای لازم است هر ساله بکارگیری لاستیک‌های غیراستاندارد و تاریخ گذشته که احتمالا از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شوند،‌جلوگیری شود. چرا که مدت زمان طولانی در انبارها مانده و زمینه بروز و افزایش تصادفات جاده‌ای را فراهم می‌کند.

آل‌سارا  در خصوص راهکار مناسب برای جلوگیری از بکارگیری لاستیک‌های تاریخ گذشته و غیراستاندارد گفت: عوامل نظارتی مختلفی در این رابطه می‌توانند موثر باشند  اما در شرایط کنونی و با وجودی که مسئولان بر اخذ معاینه فنی خودروها به عنوان یکی از موثرترین فاکتورهای نظارتی تأکید دارند با استفاد از این ابزار نظارتی می‌توان از بکارگیری لاستیک‌های تاریخ مصرف گذشته و غیراستاندار جلوگیری کرد.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لاستیک، روغن و فیلتر توجه به ساخت را مهمترین فاکتور در انتخاب لاستیک مناسب دانست و خاطر نشان کرد:‌لاستیک هم مانند سایر محصولات از تاریخ ساخت برخوردار است بنابر این مسئولان کشور باید لاستیک‌های که تاریخ آن بیش از 3 سال گذشته را برای استفاده در خودروها ممنوع اعلام کنند.

[EasyDNNGallery|683|Width|400|Height|400|position||resizecrop|False|lightbox|False|title|False|description|False|redirection|False|LinkText||]

این فعال بخش تعاون کشور از آمادگی این اتحادیه برای همکاری با ستاد معاینه فنی خودروها خبر داد و گفت: مالکان خودرو بهتر است لاستیک‌های مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و نمایندگی‌های مجاز خریداری کنند ضمن آنکه کارشناسان این اتحادیه آمادگی کامل دارند تا در صورت نیاز و برای جلوگیری از بکارگیری لاستیک‌های منقضی شده همکاری لازم را با مسئولان ستاد معاینه فنی خودروها داشته باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا