اخبار

تایرسازان کشور، صنعت ماشین آلات کشاورزی را از واردات تایر بی نیاز کردند

بسپار/ایران پلیمر می نویسد، با خودکفا شدن در تولید تایرهای کشاورزی، کشور از واردات تایرهای بایاس کشاورزی بی‌نیاز شد.

مازیار روغنی، جانشین مدیرکل بازاریابی و صادرات گروه صنعتی بارز از خودکفا شدن صنعت تایر در تولید تایرهای ویژه کشاورزی در ایران خبر داد و به «دنیای خودرو» گفت: درحال‌حاضر تولیدات چهار کارخانه بارز، کیان‌تایر، ایران‌تایر و گلدستون ۸۴ درصد از نیاز بازار ماشین‌های کشاورزی در چرخ‌های پهن عقب را تامین می‌کند و تنها ۱۰درصد از سهم بازار در اختیار شرکت‌های ترکیه‌ای و ۶درصد نیز در اختیار سایر برندهای خارجی است.

به ‌گفته مسئول بازاریابی و صادرات گروه صنعتی بارز، تایرهای تولید داخل ،۹۴درصد از نیاز بازار ماشین‌های کشاورزی برای چرخ‌های جلو را تامین می‌کنند. درحالی‌که کشور در زمینه تولید تایرهای کشاورزی بایاس کاملا خودکفاست و با وجود فعالیت چهار مجموعه تولیدی در این حوزه به هیچ عنوان نیازی به واردات احساس نمی‌شود.

روغنی همچنین سهم بارز از بازار تایرهای کشاورزی را نزدیک به ۶۰درصد اعلام کرد و گفت: گروه صنعتی بارز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تایرهای بایاس کشاورزی در کشور در نظر دارد با تغییر خطوط تولید تایرهای باری کامیونی بایاس به کشاورزی، سهم بیشتری از بازار صادراتی منطقه را نیز به‌ویژه در کشورهای آذربایجان، افغانستان، پاکستان و عراق به‌دست بگیرد.

وی میزان صادارت گروه صنعتی بارز در زمینه تایرهای کشاورزی با تکنولوژی بایاس را سالانه ۶میلیون دلار اعلام کرد قرار است با توسعه خطوط تولید و جابه‌جایی تایرهای بایاس باری با تایرهای کشاورزی، حجم صادرات بارز از محل تایرهای ویژه ماشین‌آلات کشاورزی به ۳۰میلیون دلار تا پایان سال ۹۸برسد.

روغنی اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک و با تولید تمام سایزهای موردنیاز، تمام ماشین‌آلات کشاورزی از محصولات ایرانی استفاده کنند و ارزی بابت خرید نمونه‌های وارداتی آن پرداخت نشود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا