اخبار

تحلیل بازارهای صنعت پتروشیمی تا سال 2020

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بازار جهانی پتروشیمی با روند مشخصی در بازار رقابتی کاملا سالم در حال رشد است. با تمرکز بر گسترش دامنه‌ی محصولات تولیدی و افزایش زمینه‌های کاربردی پیش بینی می‌شود رشد بازار مواد پتروشیمی همچنان رو به جلو باشد.

این افزایش تولید خصوصا در اقتصادهای نوظهور زیاد خواهد بود. به علاوه پیشرفت بخش‌های خودرویی و افزایش فعالیت‌های تولیدی در این بخش به رشد بازار پتروشیمی دامن خواهد زد. طبق گزارش منتشر شده از Transparency Market Research بازار محصولات پتروشیمی تا سال 2020 به 1/885 میلیادر دلار رسیده و از سال 2014 تا 2020 رشدی 8/6 درصدی را دارا خواهد بود. آسانی دسترسی به مواد خام در بسیاری از کشورهای خاور میانه یکی از دلایل سرعت گرفتن رشد این بازار تا پنج سال آینده خواهد بود.

اما این تمام ماجرا نیست. در طرف دیگر سکه افزایش نگرانی‌های زیست محیطی و تغییر رویه‌ی بشر به تولید مواد شیمیایی زیستی می‌تواند مانعی برای رشد مواد پتروشیمیایی چه در خاور میانه و چه در سایر کشورها محسوب شود. با این وجود تهیه‌ی مواد خام از گاز شیل و ذغال سنگ برای تولیدات مواد پتروشیمیایی آغاز شده و طی سال‌های آینده نیز شدت خواهد گرفت. 
کشورهای آسیا اقیانوسیه طی سال‌های آتی بیشترین مصرف را خواهند داشت. در بین کشورهای این منطقه چین اصلی ترین ایفا کننده‌ی نقش در بازار پتروشیمی محسوب می‌شود. افزایش ساخت و ساز و خوردوسازی در این کشور مصرف بسایر زیاد تولیدات پتروشیمیایی را باعث می‌شود. پس از چین پرمصرف کشور هندوستان شناخته شده است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا