اقتصاد و مدیریت

تحلیل گاردین از فضای استارت آپی امروز: هیچ استارت آپی یک جزیره نیست، کارآفرینی به همکاری متکی است

بسپار می نویسد، اگر می خواهید یک کسب و کار موفق ایجاد کنید، بهترین گزینه به نظر من، همکاری شبکه ای با همتایانتان یا چیزی که من به آن «خوشه بندی» می گویم، است. مزایای بسیاری برای پیوستن به این خوشه ها وجود دارد. شما با افرادی ملاقات می کنید که راهنمایی تان می کنند.

استیون دراست، مدیر ارشد استراتژی فناوری انکوباتور CodeBase

 زمانی بود که بنیانگذاران کسب و کارها تنها به نابغه ها احترام می گذاشتند، مانند هوارد هیوز که به صورت مخفی عمل می کرد و تنها براساس مشاهده رفتار می کرد. آن زمان گذشته و اکنون به جای نگاه کردن به درون خود، کارآفرینان به بیرون نگاه می کنند. آنها همدیگر را حمایت می کنند و به همکاری، آزمون و تبادل نظر روی آورده اند.

در پنل کسب و کار گاردین در ادینبورگ در ماه گذشته، من با کارآفرینان زیادی صحبت کردم. با انکوباتورها (استارت آپ هایی که در مراحل اولیه حمایت می شوند) و شتاب دهنده ها (که هدف آن رشد شرکت هاست) که همگی جام مقدسی برای استارت آپ ها به حساب می آیند.

آنچه همه ما با آن موافق بودیم این بود که بخشی از هر برنامه هرگز به هدف نمی رسد و تنها باید از آن به عنوان ابزاری برای ساخت یک شرکت موفق توجه کرد.

اگر می خواهید یک کسب و کار موفق ایجاد کنید، بهترین گزینه به نظر من، همکاری شبکه ای با همتایانتان یا چیزی که من به آن «خوشه بندی» می گویم، است. مزایای بسیاری برای پیوستن به این خوشه ها وجود دارد. شما با افرادی ملاقات می کنید که راهنمایی تان می کنند.

شما می توانید خیلی راحت تر، بنیانگذاران، همکاران، مشاوران، سرمایه گذاران و کارکنان را پیدا کنید تا اینکه شرکت خود را در انزوا ساخته باشید.

انکوباتوری که من روی آن کار می کنم، بر مفهوم خوشه سازی تاسیس شده است. بخشی از این انکوباتورها یک راه عالی برای ساختن یک شبکه هستند. اگر شما از ارزش فروش سهام یا پیوستن به یک فضای مشارکتی حمایت کننده مطمئن هستید، گزینه های دیگر، شامل ثبت نام در یک برنامه شتاب دهنده می شود.

تشکیل یک شبکه به شما اجازه می دهد تا در کنار تازه ترین ایده های کسب و کار باقی بمانید و به شما این امکان را می دهد تا ایده های ناکارآمد را با هم مقایسه کنید.

یک جامعه و گروه خوب به شما کمک می کند تا در برابر مشاوران بد حفظ شوید. اگر شما یک استارت آپ نوپا هستید، این مساله خیلی مهم است. این موضوع برای رشد مساله ساز است-مانند سرمایه گذاران بی مهارت که شرایط سرمایه گذاری غارت گرانه ای برای استارت آپ ها می گذارند.

بحث با همتایان همچنین در مورد بودجه هم می تواند مفید باشد. گزینه های مختلفی برای شروع به کار استارت آپ ها وجود دارد، از سرمایه گذاران بزرگ تا جمع آوری اطلاعات. در این مسیر هیچ راه دیگری وجود ندارد و اغلب به مرحله ای که در آن قرار دارید بستگی دارد.

قبل از تلاش برای تغییر جهان با ساخت یک استارت آپ، به ویژه قبل از اینکه بخشی از یک انکوباتور یا شتاب دهنده شوید، مطمئن باشید که شما نسبت به همه چیز آگاه هستید و تحقیقات خود را برای پیوستن به حقیقت انجام دهید.

اگر محیط مناسبی برای کار داشته باشید، شانس بیشتری هم برای موفقیت خواهید داشت. این محیط درباره افراد خوب است. 

منبع: اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا