اخبار

تردید برخی تولیدکنندگان برای ادامه صادرات به افغانستان به دلیل آتش سوزی های مکرر در مرزهای گمرکی/ آیا آتش سوزی ها تعمدی است؟

بسپار/ایران پلیمر  رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان اظهار داشت: اتفاقات مرزهای افغانستان همین الان هم تاثیرات منفی خود را روی تولیدکنندگان گذاشته و می‌گویند کالاهای ما سوخته و خسارتی نگرفته‌ایم. تولیدکنندگان ما دارند کمی مقاومت می‌کنند تا ادامه کار موکول به زمانی شود که امکانات بیشتری در محل مانند آتش‌نشانی بهتر تامین شود.

سید حسین سلیمی در مورد اثرات انفجارها در مرز افغانستان بر تجارت میان دو کشور اظهار کرد: اتفاقات در مرزهای افغانستان همین الان هم تاثیرات منفی خود را روی تولیدکنندگان گذاشته و می‌گویند کالاهای ما سوخته و خسارتی نگرفته‌ایم. تولیدکنندگان ما دارند کمی مقاومت می‌کنند تا ادامه کار موکول به زمانی شود که امکانات بیشتری در محل مانند آتش‌نشانی بهتر  تامین شود.

وی افزود:‌ تولیدکنندگان مراجعه می‌کنند و برای مثال می‌گویند که 200 هزار دلار یا 5 میلیون دلار خسارت دیده‌اند. این بلاتکلیفی‌ها برای صادرکننده یا به طور کلی صادرات ما آسیب می‌زند. البته من نمی‌گویم که کسی به این موضوع رسیدگی نمی‌کند بلکه صحبت‌هایی شده و وعده‌هایی نیز داده شده است. در مجموع هر نوع اتفاقی در مرزها اثرات منفی در مرزها خواهد داشت.

سلیمی در ادامه خاطرنشان کرد: انفجار دوم باعث می‌شود که عده‌ای احتیاط بیشتری در تجارت کنند تا قربانی انفجار سوم نشوند. ممکن است وقتی کسی خسارتی ببیند بتواند آن را بپذیرد اما وقتی برای بار دوم چنین خسارتی ببیند احتیاط بیشتری می‌کند و ممکن است ادامه کار را موکول به زمان دیگری کند. چنین چیزی در هر جایی اثرات منفی خود را می‌گذارد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال تعمدی بودن این انفجارها گفت: من وارد این موضوعات نمی‌شوم.

اکسپورتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا