اخبار

تقاضای جهانی برای لوله های پلی اتیلنی سالیانه تا 4/3 درصد افزایش می یابد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق گزارش منتشر شده توسط Ceresana بازار جهانی لوله های PE تا سال ۲۰۲۵ در هر سال 4/3 درصد پیشرفت خواهد داشت.

لوله های پلی اتیلن مخصوص آب، مقاومت نسبتا زیادی در برابر اسیدهای آلی، محلول های نمکی  و محلول های آلکالین دارند. علاوه بر این، این لوله ها در برابر دما مقاوم هستند. بر خلاف لوله های فلزی، لوله های پلی اتیلنی برای آب با هر کیفیتی مناسب هستند. این لوله ها در برابر آب با کیفیت نامناسب دچار خوردگی نشده و یون های فلزی را به آب آشامیدنی منتقل نمی کنند.

در کشورهای توسعه یافته لوله های پلی اتیلن و لوله های چند لایه مخصوص آب آشامیدنی تا حدود زیادی توانسته اند سهم بازار لوله های PVC را دریافت کنند. عمده مصرف این لوله ها در خانه های مسکونی است.

زمانی که از لوله های پلی اتیلن صحبت می کنیم، باید تفاوت کاربردی گسترده برای این محصولات قائل باشیم. لوله های پلی اتیلن علاوه بر کاربرد انتقال آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی، برای محافظت های نوری، میکرو لوله ها و مجرای کابل نیز مورد استفاده قرار می گیرند. نیاز جهانی به لوله های پلی اتیلن در بخش محافظت های کابلی تا سال ۲۰۲۵ در هر سال ۸/۴ درصد افزایش خواهد یافت.

در بخش لوله های تحت فشار، پلی اتیلن های شبکه ای شده (PEX) به سرعت در حال جایگزینی استیل و مس هستند. این لوله ها برای محدوده ی گسترده ی دمایی از ۴۰- تا ۶۰+ مناسب شناخته شده اند. به همین دلیل می توان از این لوله ها در کاربردهای آب بسیار داغ و آب بسیار سرد استفاده کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا