اخبار

تقدیر از طناب نقش جهان صادرکننده نمونه استان اصفهان

بسپار/ ایران پلیمر مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در اتاق بازرگانی شهر اصفهان با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت کشور برگزار شد.
در این مراسم دکتر مسعود جمالی، مدیرعامل شرکت طناب نقش جهان به عنوان صادرکننده نمونه استان اصفهان معرفی شد.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران در آیین تجلیل از 50 صادرکننده نمونه استان اصفهان گفت: فرودین امسال بیش از سه میلیارد دلار صادرات غیر نفتی به خارج از کشور داشته ایم که ارزش آن 15 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال شده است.

آقای مجتبی خسرو تاج افزود: تلاش می شود به اهداف برنامه ششم توسعه با رشد 22 درصدی سالانه برسیم.

وی مهمترین راهکار افزایش صادرات کشور را رقابتی کردن دانست و گفت: کاهش هزینه های تولید ، افزایش درآمد و همچنین کاهش هزینه حمل ونقل ، تبلیغات و سود بانکی در افزایش صادرات محصولات از داخل به خارج موثر است.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: حضور صادرکنندگان نمونه و فعالان اقتصادی و ارائه برنامه های آنان در نشست های اقتصادی می تواند الگویی برای صادر کنندگان تازه وارد شود تا بتوانند با بکارگیری برنامه ها در عرصه صادرات موفق شوند.

آقای خسرو تاج گفت: پارسال ارزش صادرات غیر نفتی کشور به  47 میلیارد دلار رسید که ارزش این میزان صادرات شش ونیم درصد بیشتر از پارسال است که این افزایش نتیجه تلاش فعالان اقتصادی کشور بوده است.

وی به جز چند استان اصلی حجم فعالیت و سرمایه‌گذاری‌ها را در کشور بالا بیان کرد و افزود: با آماری از 23 استان حدود هشت میلیارد دلار طرح های مختلف در امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران همچنین از کمک هزار و 300 میلیارد تومانی مجلس برای حمایت از صادرکنندگان خبر داد و گفت: با این میزان اعتبار امسال در زمینه بازاریابی و تبلیغات جهانی ، برند سازی و ارتقای کیفیت برنامه ریزی شده است.

تامین اعتبار برای ارتباط بین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور با صادرکنندگان و فراهم کردن ظرفیت حمل ونقل مناسب زمینی ، هوایی و ریلی از مهمترین برنامه های امسال سازمان توسعه صادرات اعلام شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا