اخبار

تقویم آموزشی اتاق بازرگانی تهران ویژه اعضا و تشکل ها اعلام شد

بسپار به نقل از اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی می نویسد، تقویم آموزشی اتاق تهران در نیمه نخست سال جاری اعلام شد. مدیر مرکز آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اعلام این خبر، گفت: «براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در نیمه نخست امسال دوره‌های ویژه آموزشی برای اعضای اتاق تهران و تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی برگزار خواهد شد، علاوه بر این مرکز آموزش اتاق تهران، دوره‌های ویژه متقاضیان کارت بازرگانی و نیز دوره‌های آموزشی ستاد اقتصادی پساتحریم را نیز برگزار خواهد کرد.»

ناصر عندلیب با بیان اینکه دوره‌های متفاوتی برای اعضای اتاق تهران در نظر گرفته شده است گفت: «در این فصل آموزشی، دوره‌های کاردبری برای اعضای اتاق تهران درنظر گرفته شده است که دوره‌های مربوط به امور صادرات و تجارت بین‌الملل، گمرک و حمل‌ونقل و نیز روش‌های تامین مالی برای بنگاه‌ها از آن دست است.» او برای نمونه به دوره آموزش زبان چینی برای اعضا و فعالان اقتصادی اشاره کرد که پس از ثبت‌نام از متقاضیان کار خود را آغاز کرده و نخستین جلسه آن نیز برگزار شده است.

مدیر مرکز آموزش اتاق تهران هم‌چنین به برگزاری دوره‌های «قوانین و مقررات امور گمرک و ترخیص کالا»، «روش‌های پرداخت در تجارت بین‌الملل»، «مذاکرات تجاری با گرایش مذاکرات بین‌المللی»، «بازاریابی با رویکرد صادرات»، «حمل‌ونقل بین‌المللی و اینکوترمز»، «مکانیزم‌های تبلیغ جهت ارتقای صادرات در بازارهای خارجی»، «مدیریت خرید و سفارشات خارجی»، «نمایشگاه‌ها و رویدادهای تخصصی و بین‌المللی بازرگانی»، «تنظیم قراردادهای مالی بازرگانی داخلی و قراردادهای بین‌المللی» و «صادرات گام به گام» نام برد که در نیمه اول سال جاری برای اعضا برگزار می‌شود.

عندلیب افزود: «در کنار این دوره‌های آموزشی، شش سیمنار مختلف نیز در نظر گرفته شده است که هدف آن آشنایی فعال اقتصادی با یک موضوع مشخص در مدت زمان کوتاه است.» به گفته عندلیب «سمینار آشنایی با تامین مالی از طریق صندوق پروژه»، «سمینار آشنایی با تامین مالی از طریق انتشار اوراق سفارش ساخت»،«سمینار آشنایی با تامین مالی از طریق اوراق اجاره»، «سمینار آشنایی با تامین مالی از طریق اوراق مرابحه»، «سمینار ارزش‌گذاری سهام، مفاهیم و مدل‌های کاربردی» و «سیمنار انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با رویکرد نحوه تامین مالی» اشاره کرد.


دوره‌های آموزشی ویژه تشکل‌ها
معاون آموزشی اتاق تهران همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه تشکل‌ها در اتاق تهران نیز خبر داد و گفت: «مرکز آموزش اتاق تهران در این دوره توجه ویژه‌ای به تشکل‌ها دارد و در نیمه نخست امسال، چندین دوره آموزشی ویژه برای تشکل‌ها برگزار می‌کند.» عندلیب افزود: «رویکرد اتاق تهران در مورد تشکل‌های بخش خصوصی کمک هر چه بیشتر به تقویت بنیه علمی آنهاست. از این رو دوره‌هایی مانند شیوه اداره مطلوب تشکل‌های اقتصادی، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی در تشکل‌ها یا برنامه‌ریزی و راهبری علمی و عملی تشکل‌های اقتصادی در تقویم آموزشی اتاق تهران دیده شده است. به گفته عندلیب دوره‌هایی مانند «توسعه عضویت در تشکل‌های اقتصادی»، «روش‌های تامین مالی در تشکل‌های اقتصادی»، «مدیریت منابع انسانی در تشکل‌ها»، «شیوه‌های تاثیرگذاری بر سیاست‌ها»، «مهارت‌های ارتباطی در تشکل‌های اقتصادی»  و «قوانین کار، بیمه تامین اجتماعی» اعلام کرد.

«دوره توجیهی و آموزشی کارت بازرگانی» نیز از دیگر دوره‌های آموزشی اتاق تهران برای متقاضیان دریافت کارت بازرگانی است که به گفته عندلیب، کلاس‌های این دوره‌ها هر هفته در ساختمان مرکز آموزش اتاق تهران برگزار می‌شود. از دیگر اقدامات مرکز آموزش اتاق تهران، برگزاری دوره‌های آموزشی ستاد اقتصادی پساتحریم است. این ستاد در نیمه دوم سال گذشته آغاز به کار کرد و یکی از بخش‌های آن، توسعه آموزش فعالان اقتصادی و آمادگی اعضای اتاق برای دوره پس از رفع تحریم‌هاست. به گفته مدیر مرکز آموزش اتاق تهران، متقاضیان دوره‌های ویژه ستاد اقتصادی پساتحریم، می‌توانند در دوره‌های «آشنایی با نهادها، ترتیبات و رویه‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران»، «روش‌ها و فنون مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی»، «نقش محیط کسب‌وکار در فعالیت اقتصادی بنگاه‌های داخلی و خارجی در ایران» و «شیوه سرمایه‌گذاری و آماده‌سازی بسته‌های سرمایه‌گذاری» شرکت کنند.

معاون آموزشی اتاق تهران هم‌چنین در مورد هزینه‌های حضور در دوره‌های آموزشی مختلف عنوان کرد که بسیاری از کارگاه‌ها و کلاس‌ها آموزشی برای اعضای اتاق به صورت رایگان برگزار می‌شود. عندلیب گفت: «دوره‌هایی که به دلیل زمان طولانی‌تر برگزاری مشمول پرداخت هزینه هستند نیز، برای اعضا با تخفیف محاسبه می‌شود و اتاق تهران سعی می‌کند بخش عمده هزینه را خود برعهده بگیرد تا فعالان اقتصادی بتوانند با حداقل پرداخت هزینه از حضور در این دوره‌ها بهره‌مند شوند.»

ناصر عندلیب در ادامه با بیان اینکه 10 روز قبل از آغاز هر دوره، اطلاعات کامل و فرم ثبت‌نام هر دوره در وب‌سایت رسمی اتاق تهران قابل دسترسی خواهد بود، افزود: «مرکز آموزش اتاق تهران دارای سیستم TMS (مدیریت فرآیند آموزش) است و مرکز برگزاری دوره‌های آموزشی نیز در ساختمان شماره 2 اتاق تهران، مرکز آموزش واقع در خیابان وزرا، خیابان 21 پلاک 10 خواهد بود.» او تاکید کرد که تقویم آموزشی اتاق تهران برای شش ماهه نخست سال جاری در حال حاضر روی سایت اتاق تهران، مرکز آموزش قرار گرفته و اعضا و تشکل‌های اقتصادی می‌توانند با مطالعه این تقویم از هم‌اکنون برای حضور در دوره‌های آموزشی، برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا