اخبار

تهیه فهرست پوشش‌های باکیفیت از سوی پژوهشگاه صنعت نفت/تلاش برای افزایش عمر مفید تجهیزات نفتی

بسپار می نویسد، مدیرگروه پژوهش پوشش پژوهشگاه صنعت نفت از اجرای طرح تأیید کیفیت محصولات تولیدکنندگان رنگ صنعتی داخلی در این پژوهشگاه خبر داد و گفت: اجرای این طرح در راستای افزایش طول عمر پوشش‌های حفاظتی مورد استفاده در تاسیسات صنعت نفت است.

  حمیرا شریعت پناهی در این باره  افزود: در این طرح ضمن نمونه‌برداری از پوشش‌های در حال تولید، نتایج آزمون‌های کنترل کیفیت با استانداردهای بین‌المللی و معیارهای پژوهشگاه مطابقت و در نهایت فهرست محصولات پوششی ویژه سطوح اتمسفریک تایید شده در سال 1395 برای ارائه به صنعت تهیه شد.

وی با بیان این‌که متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت پس از بازدیدهای مختلف از سیستم‌های پوششی تاسیسات و تجهیزات صنعت نفت متوجه تخریب زودهنگام این سیستم‌ها در بسیاری از واحدهای صنعتی شدند، اظهار کرد: طول عمر متوسط سیستم‌های پوششی در بعضی از موارد کمتر از 2 سال گزارش شده و از آن جایی که متوسط عمر مفید این سیستم‌ها در دنیا 10 سال است و با توجه به هزینه بالای پوشش‌دهی سطوح، عمر مفید 2 سال برای این سیستم‌ها نمی‌تواند مورد قبول باشد.

وی به اجرای طرح تاییدیه کیفیت محصولات تولیدکنندگان رنگ اشاره کرد و گفت: در این طرح از روش کار مشابه شرکت استرالیایی APAS الگو گرفته شده که گسترده‌ترین و موفق‌ترین طرح تایید رنگ دنیا را داشته و مسؤولیت  تایید کیفی محصولات پوششی را در قاره اقیانوسیه به عهده دارد.

شریعت پناهی ادامه داد: در این طرح با بیش از 80 شرکت رنگ‌سازی مکاتبه و ضمن نمونه‌برداری از پوشش‌های در حال تولید، آزمون‌های کنترل کیفیت بر روی این نمونه‌ها بر اساس استانداردهای روز بین‌المللی انجام و نتایج به دست آمده با معیارهای پژوهشگاه مطابقت داده شد.

وی اضافه کرد: بر اساس نتایج به دست آمده فهرستی از محصولات پوششی ویژه سطوح اتمسفریک مورد تایید تهیه شد.

مدیرگروه پژوهش پوشش پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر اینکه لیست محصولات مورد تایید پژوهشگاه صنعت نفت برای سطوح اتمسفریک در دسترس متقاضیان قرار دارد، خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه درصدد است لیست محصولات مورد تایید برای سطوح اتمسفریک را به طور سالیانه تهیه کند و در فاز بعدی طرح، بررسی کیفیت محصولات پوششی برای سایر سطوح مانند سطوح داخلی فرآورده‌های نفتی را نیز انجام دهد.

منبع:ایسنا

[EasyDNNnewsLink|17]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا