اخبار

تولید بسته بندی های پلیمری چندلایه ی زیست تخریب پذیر

بسپار/ ایران پلیمر شرکت Biome Bioplastics که یک تولیدکننده ی پلاستیک طبیعی در انگلستان است، با همکاری Futamura که شرکتی ژاپنی بوده و تولیدکننده های فیلم های سلولزی است، محدوده ی گسترده ای از فیلم های چند لایه ی زیست تخریب پذیر را تولید کرده اند. این فیلم های چند لایه از لحاظ عملکرد قادرند با فیلم های تولیدی از مواد پایه فسیلی رقابت کرده و در عین حال مشکلات زیست محیطی ناشی از حضور آن ها را رفع کنند. تولید این فیلم ها به خصوص در انگلستان می تواند بسیار کلیدی باشد چراکه قرار است تا سال ۲۰۲۵ تا ۷۰ درصد بسته بندی های پلاستیکی در این کشور بازیافت پذیر و یا زیستی باشد.

فیلم های تولیدی می توانند در بسته بندی مواد تازه و یا خشک استفاده شده و طول عمر هر دو را تا مقادیر قابل توجهی افزایش دهند. این فیلم ها با استفاده از رزین های درزگیر زیست تخریب پذیر Biome و فیلم های سلولزی شرکت NatureFlex تولید شده اند.

استانداردی که در اروپا برای مواد زیست تخریب پذیر وجود دارد، EN134132 است. در این استاندارد ذکر شده است که ۹۰ درصد چنین موادی باید در عرض ۱۲ هفته تخریب شده و به آب، دی اکسید کربن و زیست توده تبدیل شوند. باقی مانده ی این مواد مورد بررسی قرار گرفته و غیر سمی بودن آن برای خاک و پوشش گیاهی به اثبات رسیده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا