اخبار

تولید تجاری فیلم های پلاستیکی 100 درصد قابل بازیافت و زیست تخریب پذیر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Aquapak Polymers Ltd که در Birmingham انگلستان قرار دارد، تولیدکننده ی مواد بسته بندی پلاستیکی زیست تخریب پذیر است. این شرکت اخیرا فرآیندی را ایجاد کرده که طی آن یک بسته بندی بسپاری چند منظوره که گفته می شود 100 درصد زیست تخریب پذیر و 100 درصد قابل بازیافت است تولید می شود.

این شرکت توضیح داده است که این فرآیند فعلا در فاز  آزمایشی بوده و کارخانه ی تولیدی آن تحت ساخت و ساز قرار دارد. این شرکت اضافه کرده است که در حال صحبت و مذاکره با خرده فروشان و مقامات محلی بوده تا پتانسیل این محصول به عنوان یک جایگزین ماندگار برای فیلم های زیست-پلاستیکی معمول مورد توجه قرار گیرد.

طبق توضیحات فرآیند به ثبت رسیده ی شرکت Aquapak Polymers، بسپار PVOH به راحتی از محصولات قبلی قابل بازیابی است. زمانی که محصولات این شرکت درون آب آمایش شود، به راحتی حل شده و متعاقبا از این محلول به صورت مواد اولیه قابل استفاده بوده که می تواند به چرخه ی تولیدی بازگردد.

طبق گفته بخش تحقیق و توسعه ی این شرکت، به دلیل وجود مشکلاتی نظیر جدایش فیلم ها از پلاستیک های سخت و ورود آن ها به چرخه ی بازیافت، می توان کلا از بسته بندی های چند لایه ای یا تک لایه با خواص مشابه در محدوده ی گسترده ای از محصولات استفاده کرد.

داشتن مجوز FDA برای این مواد، امکان استفاده از آن ها را در بسته بندی های مواد غذایی امکان پذیر می کند. ضخامت این فیلم های تولیدی از 6 تا 200 میکرومتر متغیر بوده و سد مناسبی برای هوا، روغن و حلال ها محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا