اخباراخبار ویژه

تولید تجهیزات غواصی از الاستومرها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر غواصی کردن و انجام سایر ورزش های تفریحی زیر آب از آرزوهای هر انسانی است. غواصی کردن نه تنها یک فعالیت لذت بخش است بلکه موجب افزایش قوای جسمانی شده و قابلیت های درمانی نیز دارد. همچنین افراد زیادی برای بررسی اکوسیستم زیر آب و حفاظت از محیط زیست این کار را انجام می دهند.

برای داشتن یک تجربه ی عالی در زیر آب، تجهیزات غواصی باید مقاومت کافی در برابر دمای بالا داشته باشند. همچنین لازم است در برابر فشار زیاد نیز مقاوم بوده و به اندازه ی کافی سبک و راحت باشد.

الاستومرهای ترموپلاست (TPE) ویژگی های لازم را برای تولید لباس و سایر تجهیزات غواصی دارند. این مواد، انعطاف پذیری، پایداری، تطبیق پذیری در طراحی و رنگ آمیزی، ایمنی، قابلیت بازیافت و سایر ویژگی های مورد نیاز برای این تجهیزات را دارند.

الاستومر ترموپلاستیک Kraiburg با نام تجاری Thermolast K TPE ماده ی مناسبی برای تولید تجهیزات غواصی است. Thermolast K TPE مقاومت خوبی در برابر تابش UV و هوازدگی از خود نشان می دهند که این ویژگی برای تولید تجهیزات غواصی مورد نیاز است. این مواد را می توان برای تولید ماسک، کفش مخصوص، تنظیم کننده های فشار گاز، دستکش ها، چراغ های زیر آب و سایر تجهیزاتی که در معرض نور آفتاب بوده و زیر آب مورد استفاده قرار می-گیرند، به کار برد.

Thermolast K TPE برای تولید لامپ های زیر آب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. قسمت داخلی این لامپ ها با استفاده از پلی پروپیلن تهیه شده و بخش خارجی با استفاده از TPE پوشش داده شده و سیل می شود.

در رگلاتورهای غواصی، می توان از یک پوشش TPE به منظور سیل کردن رگلاتور و کاهش فشار وارده بر آن استفاده کرد. همچنین در کفش های مخصوص غواصی، از آنجایی که شناگران تمایل دارند حین شنا در زیر آب انرژی کمتری مصرف کنند و همچنین سرعت بالاتری داشته باشند، ترکیبات TPE می توانند حس سبکی بیشتری را برای شناگر ایجاد کنند.

این مواد ویژگی های مکانیکی بسیار خوبی دارند و همچنین میزان رنگ پذیری خوبی از خود نشان می دهند به طوری که دست طراحان برای ایجاد هر نوع طرح منحصربه فردی بر روی این مواد باز است و می توان هر لباس غواصی را متناسب با سلیقه ی مصرف کننده ی آن طراحی کرد.

شرکت Kraiburg الاستومرهای ترموپلاست را در دو نوع GP/FG و FC/CS تولید می کند. مواد GP/FG سطح بسیار صافی ایجاد می کنند و چسبندگی ندارند. این سری از مواد برای استفاده در کفش های غواصی و کپسول های اکسیژن مفید است. مواد FC/CS ویژگی های مکانیکی بسیار خوبی دارند و برای کاربرد در تجهیزاتی که باید تحمل فشار زیاد زیر آب را داشته باشند بسیار مناسب هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا