اخبار

تولید فیلم‌های بسته‌بندی مواد غذایی با قابلیت فوق سدکنندگی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، دو شرکت DuPont و Industria Termoplastica Pavese (ITP) با همکاری دوجانبه موفق به توسعه نوع جدیدی از فیلم‌های بسته‌بندی مواد غذایی با نام تجاری Clearpack F شدند. این فیلم‌ها از خاصیت سدکنندگی (barrier) بسیار بالایی برخوردار بوده و برای کاربرد در بسته‌بندی پوشش‌دهی خلاء (VSP) مناسبند. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به آب‌بندی کامل در دماهای فرایندی کم و ظاهری زیبا اشاره کرد. مزیت‌های اشاره شده موجب می‌شود تا فیلم چندلایه ساخته شده به یکی از انتخاب‌های اصلی در بسته‌بندی گوشت، غذای دریایی و پنیر مبدل گردد.

محصول تولید شده از لایه‌های مختلفی چون اسفنج پلی‌استایرنی، PET سخت، PP و PE تشکیل شده است. تجربه شرکت ITP در فرایند هم‌رانشگری تولید فیلم‌های چندلایه به انضمام محصولات با کیفیت شرکت DuPont شامل: یونومر Surlyn، رزین چسبنده Bynel، آب‌بند کننده جداشونده Appeel و لایه EVOH سدکننده اکسیژن نیز از جمله مزیت‌های دیگر این فیلم می‌باشد.

محصول Clearpack F هم اکنون در ضخامت‌های 150-80 میکرون موجود بوده و دمای آب‌بندی آن پایین و دمای گرماشکل‌دهی آن در حدود oC150-130 می‌باشد. این دمای فرایندی پایین به صرفه‌جویی قابل توجهی نسبت به نمونه‌های متداول VSP می‌انجامد. نرمی و انعطاف‌پذیری این فیلم به شکل‌گیری آن در اطراف ماده غذایی کمک شایانی می‌کند. شفافیت بسیار بالای یونومر Surlyn منجر به ایجاد ظاهری زیبا می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا