اخباراخبار ویژه

تولید ماسک با استفاده از ماشین آلات تزریق پلاستیک هیبریدی ایزومی در آلمان

بسپار/ ایران پلیمر  در سراسر جهان تجربیات موفقیت آمیز بی­شماری در استفاده از دستگاه­های تزریق پلاستیک ایزومی وجود دارد اما تازه ترین آنها در ایالت باواریا آلمان راه اندازی شده است با شعار: دقت بالاتر، مصرف انرژی کمتر، سرعت بیشتر، اتوماسیون بهتر و همچنان مقرون به صرفه!.

شرکتWeForm Werkzeug und Formenbau GmbH با استفاد از دستگاه تزریق پلاستیک 120 تن هیبریدی سری FF ایزومی اقدام به تولید ماسک صورت نموده است که این دستگاه به دلیل دقت و تکرارپذیری بسیار بالا کاربرد گسترده­ای در تولید محصولات پزشکی دارد. شرکت یاد شده علاوه بر تولید ماسک، از همین دستگاه تزریق پلاستیک 120 تن برای تولید سر پیپت با استفاده از قالب 24 حفره­ای استفاده می­کند.

 

 

فرایند تزریق در دستگاه هیبریدی FF120 با استفاده از موتور سروو بسیار دقیق و با کنترل پذیری فوق العاده انجام می­شود و تزریق با حجم دقیق را میسر می­سازد که تبلور آن افزایش کیفیت قطعات تولید شده با کاربرد پزشکی است.

همچنین سرعت تزریق در دستگاه­های هیبریدی ایزومی به 200mm/s می­رسد که مطابق آخرین استانداردها است. چنین سرعت تزریق بالایی امکان تولید قطعاتی با دیواره نازک مانند سر پیپت را فراهم می­آورد. علاوه بر این مکانیزم الکتریکی محرک گیره، حرکت بسیار دقیق گیره را ممکن می­سازد و موقعیت بازشو گیره به اندازه­ای دقیق است که با اطمینان کامل می­توان از ربات برای برداشت قطعه از قالب استفاده کرد.

همزمانی بارگیری و حرکت گیره یکی از قابلیت­های استاندارد دستگاه­های تزریق پلاستیک تمام برقی یا هیبریدی ایزومی است که به مدد استفاده از سیستم محرک سروو برای واحد تزریق و گیره میسر شده است. در اغلب موارد این قابلیت باعث کاهش قابل توجه زمان سیکل تولیده شده و بازدهی تولید را افزایش می­دهد.

در حال حاضر سیستم عملگرهای مکانیکی بر پایه سروو موتور بهترین بازدهی انرژی را در میان سایر عملگرها دارند و ایزومی با ترکیب این سیستم محرکه با هیترهای مادون قرمز برای بارگیری و ذوب مواد به طرحی با بیشترین بازدهی مصرف انرژی دست یافته است.

 

 

از آن جا که دستگاه­های تزریق پلاستیک مجهز به ماهیچه کش هیدرولیکی در بازار آلمان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند، دستگاه­های تزریق پلاستیک هیبریدی سری FF ایزومی به صورت پیش فرض دارای یک مدار کوچک هیدرولیکی و ماهیچه کش هستند. با هدف افزایش توجیه پذیری اقتصادی و کاهش قیمت دستگاه، از این مدار هیدرولیکی به منظور حرکت دادن مکانیزم پران و کالسکه تزریق نیز استفاده می­شود.

 

مشخصات ماسک تولید شده با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک ایزومی: این ماسک که قابلیت شستشو و استفاده مجدد را دارد به راحتی با استفاده از ماشین ظرفشویی یا به صورت دستی شسته می­شود. فیلتر این ماسک از سمت داخل نصب می­شود و تعویض آن بسیار آسان است. لبه های نرم این ماسک از جنس لاستیک ترموپلاست (TPE) و مطابق فرم صورت ساخته شده اند و استفاده طولانی از آن بسیار راحت است.

 

منبع: نماینده رسمی ایزومی در ایران شرکت نکوبهینه ماشین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا