اخبار

نفت میلاد پارس محصولات پرکاربرد صنایع پتروشیمی و لاستیک سازی را با ضایعات نفتی تولید می کند

بسپار/ایران پلیمر گروهی از محققان شرکت دانش بنیان صنعتی نفت میلاد پارس با استفاده از ضایعات نفتی انواع محصولات کاربردی در صنایع لاستیک سازی، شیمیایی و پتروشیمی را تولید کردند.

مسعود حکیم داود، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان صنعتی در حوزه روغن‌های صنعتی، تمرکز فعالیت این شرکت را تحقیق و توسعه انواع مواد روغنی و نفتی، محصولات جانبی پالایشگاهی، پتروشیمی، شیمیایی و همچنین ضایعات حاصل از این صنایع که در محیط رها شده و یا به صورت ناقص و نهایی نشده مانده‌اند، دانست که این مواد را به محصولاتی کاربردی در صنایع نفت، روغن، پتروشیمی و شیمیایی تبدیل می‌کنند.

وی ادامه داد: مواد زاید نفتی به دلیل ترکیبات اسیدی، آروماتیک بالا، خاک و آب را تبدیل به پسماند می‌کنند و به مرور وارد سفره‌های آب زیرزمینی می‌شوند و مسائل و مشکلات عدیده‌ای را برای محیط زیست ایجاد می‌کنند. اما روغن‌های تولیدی ما محصولات دوستدار محیط‌زیست هستند و از این اتفاقات و خسارات پیشگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه این شرکت موفق شده است تا در کنار تولید محصولات روغنی با فرآیندهای سازگار با محیط‌زیست و به‌کارگیری دانش و فناوری داخلی، در تولید روغن‌های فرآیند لاستیک سبز منطبق با استانداردهای روز دنیا ورود کند، خاطر نشان کرد: روغن‌های فرآیند لاستیک از محصولات عمده این شرکت است. بیشتر روغن‌های تولید شده در شرکت ما به عنوان روغن فرآیند در صنعت تایرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حکیم داود افزود: محصول ما در حوزه تولید لاستیک انواع خودرو، کامیونت و ماشین‌آلات راه‌سازی، تولید ماکروویوها، اتصالات لوازم خانگی مانند ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی و غلتک‌های لاستیکی کاربردی است.

مجری طرح ادامه داد: با تلاش متخصصان و پژوهشگران ما از مواد زاید نفتی و برخی محصولات جانبی پالایشگاه‌های روغن، محصولی تولید می‌کنیم که دوست‌دار محیط زیست است. این روغن‌های پایه، محصولی منطبق با استانداردهای روز دنیا و دوستدار محیط‌زیست هستند که در صنایع لاستیک و تایرسازی تحت عنوان روغن فرآیند لاستیک سبز شناخته می‌شوند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، به گفته این فعال فناور، روغن‌های فرآیند لاستیک، سنگین و CBFS مورد مصرف صنایعی همچون لاستیک‌سازی بعد از تبدیل به دوده کربن سیاه در صنایع دوده‌سازی است و در حال حاضر علاوه بر تامین بازارهای داخلی توانسته است تا در جنگ اقتصادی و تحریمی به عنوان یک بازوی صادراتی و ارزآور در صحنه به عنوان یک شرکت صادراتی موفق عمل کند.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا