اخبار

تولید موفقیت آمیز یک زیست پلاستیک مهندسی که نیمی از آن از سلولز ساخته شده است!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت تولیدکننده‌ی مواد شیمیایی Eastman Chemical اخیرا ماده‌ی جدیدی با نام Eastman TREVA را معرفی نموده است. 

تولید این ماده جهشی در تولید پلاستیک‌های مهندسی شناخته می‌شود. در واقع Eastman TREVA به تولیدکنندگان قطعات با استفاده از پلاستیک‌های مهندسی کمک می‌کند تا به اهداف توسعه‌ی پایدار و عملکرد مناسب خود در بازار رو به رشد این روزها برسند. ترکیبات Eastman TREVA به گونه‌ای است که نیمی از آن از سلولز ساخته شده است. سلولز مصرفی در این ماده از درخت‌های تحت نظارت “سازمان جفاظت از جنگل‌ها” یا FSC استخراج شده است. 
محصول Eastman TREVA فاقد هرگونه فتالات یا BPA می‌باشد. جریان مذاب خوب، ماندگاری و پایداری ابعادی امکان مصرف کمتر مواد را ایجاد می‌کند. مصرف کمتر مواد موجب ایجاد قطعات با دیواره‌ی نازکتر، افزایش طول عمر و موثرتر شدن چرخه‌ی عمر می‌گردد. 
محصول Eastman TREVA در برابر مواد شیمیایی مقاوم است. این ماده نسبت به سایر مواد مشابهی که تا کنون تولید شده‌اند در برابر روغن‌های پوستی، کرم‌های ضد آفتاب و پاک کننده‌های خانگی بسیار مقاوم‌تر می‌باشد. 
این ماده انکسار مضاعف (birefringence) را از بین برده به این معنی که اثرات نامطلوب رنگین کمانی را حذف می‌کند. این اثر در پلاستیک‌های دیگر زمانی‌هایی که نور قطبی شده یا پلاریزه به آن‌ها تابیده می‌شود به کرات مشاهده می‌شود. این مساله مصرف این ماده در نمایشگرها و محصولات الکترونیکی را به مقدار قابل توجهی افزایش داده و تجربه‌ی خوبی را برای مصرف کننده ایجاد می‌نماید. 
خواص جریان پذیری مناسب این ماده آزادی طراحی را در اختیار طراحان قرار داده و این امکان را فراهم می‌آورد تا قطعاتی با طراحی پیچیده با استفاده از این ماده تولید گردد. جریان پذیری مذاب این ماده از پلی کربنات و آمیزه‌ی پلی کربنات/ABS به مقدار قابل توجهی بهتر می‌باشد. 
از جمله کاربردهای این ماده‌ی تولیدی می‌توان به استفاده از آن‌ها در قاب‌های عینک، قطعات الکترونیکی قابل پوشش، هد فون‌ها و بسیاری از تجهیزات شخصی دیگر اشاره کرد. از این ماده به دلیل داشتن شفافیت منحصر به فرد می‌توان در تولید لنزها و برخی از پوشش‌های شفاف استفاده نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا