اخبار

تولید پلیمر سنتزی جدید، نخستین گام در تولید پوشاک الکترونیکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، محققان دانشگاه Simon Rondeau-Gagne طی تحقیقات خود موفق شدند پلیمری را سنتز کنند که می‌تواند در تولید تجهیزات الکترونیکی قابل پوشیدن مورد استفاده قرار گیرد. سنتز این پلیمر اولین قدم در جهت تولید تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی محسوب می‌شود.

با تخصص خود در زمینه‌ی طراحی مواد سنتزی، Rondeau-Gagne با پروفسور Tricia Carmichael همکاری کرد. این شخص به جهت فعالیت‌هایش در زمینه‌ی تولید قطعات الکترونیکی کشسان بسیار شناخته شده محسوب می‌شود. طبق گفته‌ی پروفسور Carmichael :”تیم من در ساختن و کار با موادی که بتوان از آن‌ها در ساخت قطعات الکترونیکی کشسان استفاده کرد بسیار ماهر عمل کرده‌اند. این قطعات بسیار پایدار بوده و دارای عملکرد ثابت و مشخصی می‌باشند.” او همچنین اضافه کرد که: “Simon شخصی حرفه‌ای در زمینه‌ی سنتز مواد مختلف محسوب شده و می‌تواند این مواد را برای کاربردهای مختلف طراحی نماید. ما با همکاری یکدیگر، می‌توانیم کاری را انجام دهیم که سابقا هیچکس موفق به انجام آن نشده است.”

به جز تولید لباس‌هایی که با استفاده از آن‌ها بتوان شرایط بدنی را کنترل کرد، این گروه در حال امکان‌سنجی انجام پروژه‌ای هستند که بتوان طی آن موادی تولید کرد که در خودرو مورد استفاده باشد و خاصیت خود ترمیم شوندگی زمانی که دچار خراش یا آسیب دیدگی می‌شود، داشته باشد.

ماده‌ای که این گروه در حال مطالعه و کار بر آن می‌باشند، عملکردی شبیه به جوهر را داراست. این ماده زمانی که جامد می‌شود شبیه به یک پلاستیک آبی می‌گردد. این ماده فیلمی به ضخامت 4 میلی متر بوده، از جنس بسپار است و با اعمال حرارت می‌تواند خود را باز ترمیم نماید.

در حقیقت این تیم تحقیقاتی موفق به ساخت نوع به خصوصی از لاستیک شده‌اند. این لاستیک خاص می‌تواند تا 100 درصد افزایش طول یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا