اخبار

تولید پلی استایرن معمولی در تبریز آغاز شد

باتوجه به اینکه پتروشیمی تبریز تنها تولیدکننده پلی استایرن معمولی ۱۵۴۰ نیست و حساسیت ها در خصوص عرضه پلی استایرن مقاوم ۷۲۴۰ بسیار بالاست، به همین دلیل پتروشیمی تبریز تصمیم گرفت تا تولید ۷۲۴۰ را افزایش داده و تولید ۱۵۴۰ را متوقف کند.

کاوه مهرنیا، مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی تبریز با بیان مطلب به خبرنگار پتروتحلیل گفت: پتروشیمی تبریز قادر است در واحد پلی استایرن معمولی، مقاوم هم تولید کند، از این رو با توجه به اینکه در هفته های گذشته پلی استایرن مقاوم با ۵۰ درصد رقابت از سوی مصرف کنندگان خریداری می شد، پتروشیمی تبریز تصمیم گرفت تا تولید ۱۵۴۰ را متوقف کرده و تولید ۷۲۴۰ را افزایش دهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پتروشیمی تبریز برای هفته جاری ۱۰۰ تن پلی استایرن معمولی و ۹۲۰ تن پلی استایرن مقاوم را در لیست عرضه خود گنجانده بود، اما بورس کالا به دلیل عرضه کم پلی استایرن معمولی اقدام به محدودیت خرید سقف ۱۰ درصدی کرد و پتروشیمی تبریز نیز با این موضوع مخالف بود، به همین دلیل عرضه های هفته جاری لغو شد و قرار بر این شد تا در جلسه ای این موضوع توسط پتروشیمی تبریز و بورس کالا بررسی شود.

وی در ادامه افزود: از امروز تولید پلی استایرن معمولی در پتروشیمی تبریز آغاز می شود، از این رو با توجه به اینکه در هفته جاری عرضه ای در بورس کالا نداشتیم، تمامی محموله ها هفته آینده در بورس کالا با تناژ بالا عرضه خواهد شد.

مدیربازاریابی و فروش پتروشیمی تبریز با اشاره به اینکه پتروشیمی پارس از یازدهم مهرماه تا وارد اورهال شده و هنوز نیز به حالت نرمال بازنگشته است، تاکید کرد: اورهال پتروشیمی پارس، سبب کاهش خوراک پتروشیمی تبریز شد و این موضوع در زمان فصل مصرف پلی استایرن ها رخ داد که سبب التهاب در بازار این کالاها شد.

وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد:هنوز هم پتروشیمی تبریز با کمبود استایرن مونومر روبه رو است، گر چه در دو هفته اخیر نیز استایرن مونومر از بورس کالا خریداری کرده ایم ، امام همچنان برای حمل این محموله ها به دلیل سیستم نوبت دهی دچار مشکل هستیم و هنوز محموله های استایرن مونومر به مقصد پتروشیمی تبریز حمل نشده اند.

به گفته مهرنیا، هنوز واحد ABS به دلیل کمبود استایرن مونومر متوقف است و تا زمانی که دو واحد پلی استایرن با تمام ظرفیت کار نکند، راه اندازی واحد ABS در این مجتمع انجام نخواهد شد.

مدیربازاریابی و فروش پتروشیمی تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه مجموع عرضه های پلی استایرن ها در هفته جاری و تولیدات پتروشیمی تا هفته آینده به صورت یکجا در هفته آتی در بورس کالا عرضه خواهد شد، گفت: حجم عرضه ها بالا خواهد بود و از این رو کمبود پلی استایرن در حال برطرف شدن است.

وی همچنین در پاسخ به اعتراض بازاریان در خصوص فروش های خارج از بورس پتروشیمی تبریز در هفته جاری ، خاطر نشان کرد: در طول چند هفته گذشته پتروشیمی تبریز با تناژهای بسیارپایین مانند ۱۰ تا ۲۰ تن اقدام به فروش پلی استایرن ها به مصرف کننده هایی کرده که تناژهای پایین خریداری می کنند که در مجموع تناژ فروخته شده در هفته های اخیر به ۲۰۰ تن هم نمی رسد، با این حال اگر افرادی در بازار این ادعا را دارند که پتروشیمی تبریز اقدام به فروش حواله با تناژهای بالا کرده است، می توانند پیش فاکتورهای مورد نظر را به این پتروشیمی ارایه دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا