اخبار

جاده ی مخصوص دوچرخه سواری از پلاستیک های بازیافتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۸ از اولین مسیر دوچرخه سواری ساخته شده از پلاستیک های بازیافتی در Deventerstraatweg  واقع در Zwolle   کشور هلند رونمایی شد. این مسیر دوچرخه سواری در نوع خود بی نظیر بوده چراکه علاوه بر ساخته شدن از پلاستیک های بازیافتی به جای آسفالت های سنتی، تنها در یک روز بنا شده و تا سه برابر از مسیرهای سنتی بلندتر می باشد.

این جاده ی پلاستیکی مزایای جالب توجهی را داراست. از جمله این مزایا می توان قابل سرهم کردن (Modular) آن را نام برد. از طرف دیگر در زمان استفاده از این مسیر دوچرخه سواری نگرانی هایی مبنی بر وجود ترک های خیاباتی و دست اندازها وجود نخواهد داشت.

ساختار تراوای این مسیر امکان نفوذ آب را به زمین فراهم کرده است. به دلیل جنس ویژه ی این مسیر برخی از صداهای اضافه ی ترافیکی حذف شده است.

این مسیر با همکاری شرکت های KWS، VolkerWessels، Wavin و Total ساخته و پرداخته شده است. در نگاه اول این مسیر کاملا شبیه به یک مسیر دوچرخه سواری معمولی است. اما بخش جالب توجه ماجرا باطن این جاده بوده که زیربنای آن به صورت ۱۰۰ درصد از پلاستیک های بازیافتی ساخته شده است.

این مسیر در ابتدا به صورت مسیر دوچرخه سواری طراحی و ساخته شده و در واقع پروژه ای نیمه صنعتی برای ساخت جاده ی مخصوص خودرو محسوب می شود. ساخت جاده با استفاده از پلاستیک های بازیافتی گامی مهم در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مدور محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا