اخبار

حسام بختیاری، پولادپویش: در تأمین مواداولیه برای تولید با مشکل مواجه هستیم

بسپار می نویسد، شرکت پولاد پویش از سال 1380 تولیدکننده پریفرم و درب بطری بوده است. بیش از 16 سال است که در زمینه پریفرم پت و درب بطری تولید دارد و حدود سه – چهار سال است ظروف IML جداره نازک را نیز به تولیدات خود افزوده است.


فرزند سیروس بختیاری موسس شرکت و نیز سازنده و عرضه کننده ماشین آلات در شرکت پولاد، در گفت و گو با بسپار گفت: برای نوآوری ای که هرسال سعی بر ایجادش داریم بازار کشورهای امریکا و اروپا را با حضور در نمایشگاه های بین المللی مثل نمایشگاه چایناپلاس و امثال آن و رصد محصولات مختلف دنبال می کنیم و متوجه می شویم در زمینه بسته بندی چه محصولاتی وارد بازار شده است. نوآوری در بحث پریفرم، همان کاهش وزن یا Light weighting می‌شود. چون 90% قیمت این نوع ظروف قیمت مواد اولیه است. هر یک گرمی که بتوان وزن را کاهش داد تأثیر زیادی در کاهش قیمت دارد. یک مثالی که می توان ذکر کرد پریفرم های short neck روغن است که به سبد محصولاتمان از یک سال قبل اضافه شده است. مزیت اصلی این پریفرم این است که با استفاده از آن وزن دهانه حداقل 2 گرم کاهش می یابد و هیچ نیازی به تعویض خطوط پرکن روغن هم نیست، یعنی مشتریان ما بدون صرف هیچگونه هزینه و تغییر در بخش تولید می توانند صرفه جویی خیلی مناسبی هم در پریفرم و هم در درب بطری که درب short neck است ایجاد کنند.

این نمایشگاه، نمایشگاه بسیار خوبی است ولی مشکلی که امسال برای بیست و چهارمین دوره وجود داشته این بوده که غرفه های صنف بسته بندی را در سالنی که دورافتاده است و مدت زیادی از سال در آنها بسته است قرار دادند! چه بسا بازدیدکنندگانی که از وجود این سالن ها خبر نداشتند. هزینه زیادی برای اطلاع رسانی و بیلبورد انجام دادیم ولی باز هم بازخورد هرسال را نداشتیم. همه ما در این صنف تصمیم گرفته ایم اگر در سال های بعد هم این روال ادامه پیدا کند دیگر در این نمایشگاه شرکت نخواهیم کرد.

در صنعت بسته بندی موادغذایی پلیمرها نقش زیادی دارند اما یک بحث مهم تأمین مواداولیه در تولید این محصولات است، که در این زمینه با مشکل مواجه هستیم چون بیشتر تأمینمان از بازار داخلی مثل پتروشیمی تندگویان برطرف می‌شود ولی به مقدار نیاز نمی توانند مواداولیه عرضه کنند. 



(ادامه دارد …)


متن کامل این مصاحبه را در شماره 178 ام ماهنامه بسپار که در تیر ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد



(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 177 ام ماهنامه بسپار که در خرداد ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا