اخبار

خشایار اکبریان، مدیر بازرگانی شرکت پولاد: میز و صندلی های پلاستیکی و قالب های جدید پریفورم آورده پولاد برای ایران پلاست

بسپار/ ایران پلیمر  شرکت ماشین سازی پولاد در سال ۱۳۵۹ توسط سیروس بختیاری در شرق تهران کار خود را آغاز کرد. تا اواخر دهه ۸۰ این شرکت سازنده ماشین آلات تزریق پلاستیک بود و با برند خود نزدیک به ۳۰۰۰ دستگاه را تولید کرد. چنانکه مدیران این مجموعه می گویند روند تولید آنقدر مطلوب بود که ماشین آلات ساخته شده، به تعدادی از دیگر کشورها هم صادر می شد. از سال ۹۰ این مجموعه نمایندگی شرکت بورچ در ایران، افغانستان و عراق را برعهده گرفت.

خشایار اکبریان، مدیر بازرگانی گروه تولیدی و صنعتی پولاد در محل نمایشگاه ایران پلاست به خبرنگار ستاد خبری گفت: این گروه شامل چند کارخانه است که کارخانه ماشین آلات تزریق پلاستیک پولاد شرکت مادر ماست و بیش از ۳۰ سال است که در صنعت سابقه دارد و کار ساخت ماشین های تزریق پلاستیک و تجهیزات را بر عهده دارد.

شرکت پولاد پویش تولیدکننده ظروف بسته بندی IML  یا همان ظروف جدار نازک صنعت غذا و صنعت لبنیات است که قابلیت لیبل گذاری در داخل قالب ها را دارد. شرکت پولاد پویش همچنین تولید پریفرم PET برای صنایع مختلف روغن، آب معدنی و نوشابه و …  را نیز در دستور کار دارد.

شرکت پولاد صنعت میز و صندلی، لوازم خانگی و قطعات پلاستیک را  تولید می کند.

موادی که در شرکت پولادپویش  استفاده می شود PP  و PET  هستند که از شرکت‌های پتروشیمی مختلف تامین می کنیم و می‌توان گفت بزرگترین مصرف کنندگان مواد پلیمری در این خصوص هستیم.

 

–          هدف و انگیزه شما از حضور در نمایشگاه ایران پلاست چه بوده و آیا در این نمایشگاه محصولی را معرفی کرده اید؟

اکبریان: اهداف قابل اشاره‌ای که وجود دارد در بخش اول ارائه برنامه ها و محصولات جدید و نوآوری هایی است که در این صنعت انجام دادیم و در بخش دوم اطلاع‌رسانی در رابطه با شرکت و به نوعی جذب مشتری یا مخاطبان خاص است. و در اولویت بعدی هم با حضور در نمایشگاه با سایر محصولات جدید در بازار و همچنین نیازهای بازار مطلع می شویم.

آنچه در این دوره از نمایشگاه ایران پلاست آنها را معرفی کرده ایم، میز و صندلی های پلاستیکی و همینطور قالب های جدید برای پریفورم هاست. ماشین آلات تزریق پلاستیک را هم در این نمایشگاه برای تولید قطعات خیلی سبک و خیلی سنگین در هر دو بخش ارایه کرده ایم که می توانید مشاهده کنید.

 

–          با توجه به تحریم ها و جهش های ارزی و … آیا محصولی رو بومی سازی کرده اید  در این مدت؟

اکبریان: بله ما نیز مثل خیلی از شرکت‌های دیگر در این حوزه، تحریم ها را تبدیل به فرصت کردیم و سعی کردیم با ساخت قالب ها، ماشین آلات، تجهیزات و محصولاتی که برای این صنعت و برای کشور بسیار مورد اهمیت است به سمت خودکفایی حرکت کنیم. در بومی سازی مشارکت داشته باشیم و با در اختیار گرفتن سهمی از این بازار، باری از روی دوش صنعت کشور برداریم.

امید داریم با کمی حمایت و کمک مسئولان مربوطه بتوانیم در این بخش حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 

–          تامین مواد اولیه و ماشین آلات چه در داخل و چه وارداتی برای مجموعه شما در سال جاری با چه چالش های مواجه بوده است؟

اکبریان: ما سعی کردیم خود را کمتر درگیر واردات کنیم و بیشتر به سمت تامین مواد اولیه داخلی حرکت کنیم. با توجه به گفتگوهایی که با پتروشیمی ها انجام دادیم، برای سه کارخانه تولیدی خود از محصولات پتروشیمی داخل کشور استفاده می کنیم.

در بخش ماشین‌آلات هم، در تلاش هستیم با توجه به سابقه طولانی و 40 ساله در ساخت، هر کدام از ماشین. آلاتی را که امکان ساخت آنها در داخل فراهم باشد، بسازیم.

روند واردات ما با برخی از شرکت‌ها و همکاران متفاوت است. ما به این صورت عمل می کنیم که محصول یا ماشینی را که در صنعت کشور به آن نیازمند است، شناسایی می‌کنیم، تکنولوژی و دانش تولید آن را از خارج به دست می آوریم و این اطلاعات را در داخل بومی‌سازی می‌کنیم. در صورت عدم امکان سعی می‌کنیم با شرکت‌هایی که امکان و اجازه این کار را به ما می‌دهند، رایزنی کنیم و به فناوری ساخت دست پیدا کنیم و آنها را در داخل اجرا کنیم. اینطور می توانم بگویم که ما واردکننده مطلق نیستیم.

 

–          پیش بینی شما برای آینده وضعیت اقتصادی کشور در صنعت پلیمر چیست؟

اکبریان: صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی در این سالها آموخته اند که باید روی پای خود بایستند و به تکنولوژی و دستاوردهای خود تکیه کنند. معتقدیم که اگر بخواهیم در این باتلاق اقتصادی بایستیم و منفعل باشیم قطعا چیزی جز فرو رفتن در این باتلاق نصیبمان نمی‌شود. باید سعی کنیم با نوآوری‌ها، خلاقیت ها و تلاش‌های بیشتر خود را نجات دهیم و امیدوارم به اهداف بزرگی که برای سال آینده پیش بینی کرده ایم برسیم.

 

 

ستاد خبری: آیا تحریم ها و یا ویروس کرونا باعث پیشرفت در مجموعه شما شده است؟

اکبریان: وقتی فضای تولید برای صنعتگران و تولیدکنندگان داخل سخت‌تر می‌شود به فکر راهکار برای حل مسئله خود می‌افتند، برای مقابله با تحریم‌ها باید راهکارهایی را پیدا کرد این شرایط را به فرصت تبدیل کرد تا بتوانیم از پس آن بر بیاییم.کرونا نیز یک اتفاق غیر مترقبه بود که باعث مشکلاتی شد، ما در حال دست و پنجه نرم کردن با تحریم ها بودیم که  یک مشکل به مشکلات مان افزوده شد. باید سعی کنیم این مشکل را نیز مدیریت کنیم و امیدواریم با توجه به اینکه لطمه هایی به تمام بخش های جامعه وارد کرده بتوانیم از این بیماری عبور کنیم.

 

در پایان از تمامی رسانه ها و  حمایت هایشان در این بخش ممنونیم که صدای ما را به مسئولان و دیگر افراد می‌رسانند.

امیدوارم پشت به پشت هم بتوانیم برای رشد وضع اقتصادی کشور بکوشیم.

 

ستاد خبری ایران پلاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا