اخبار

خودروسازی، محرک رشد بازار جهانی گرمانرم‌های حاوی کربن

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بازار جهانی مواد گرمانرم حاوی الیاف کربن در صنعت خودروسازی از سال 2016 تا سال 2021 با رشد 30 درصدی به ارزش 549/5 میلیون دلار خواهد رسید. طبق گزارش منتشر شده از Markets and Markets این رشد برابر با شاخص CAGR 30 درصد خواهد بود. رشد بازار گرمانرم‌های حاوی الیاف کربن یا CFRTP به دلیل افزایش نیاز به خودروهایی با مصرف سوخت بهینه، کاهش دی اکسید کربن و GHG، کاهش وزن و بهره‌وری موثر در استفاده از انرژی می‌باشد. استفاده از CFRTP‌ها یکی از موثرترین راه‌های کاهش وزن خودرو و بهبود اقتصاد سوختی و کاهش مواد آلاینده شناخته شده است. اگرچه قیمت نسبتا بالاتر این مواد، استفاده از آن‌ها را محدود به خودروهای نسبتا گران قیمت‌تر و یا نقاط کلیدی‌تر خودروهای معمولی کرده است. این چند سازه‌ها تنها در سقف، درب، گلگیر و برخی از اجزای بیرونی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 بازار چند سازه‌های CFRTP در بخش‌های انتقال قدرت و کاربردهای UTH نیز به سرعت در حال رشد می‌باشد. خواص منحصر به فرد این چند سازه‌ها نظیر سبک وزنی، ماندگاری، انعطاف پذیری در طراحی و سطح یکنواخت آن‌ها، مصرف این مواد در بخش‌های انتقال قدرت را بسیار ایده آل نموده است. این مواد همچنین قابلیت اتلاف لرزه و صدا را دارا بوده و در بخش‌هایی که این خواص مورد نیاز است بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله این کاربردها می‌توان به اجزای سامانه‌ی سوخت و سامانه‌های خنک کننده، پدال‌های شتاب دهنده و‌ترمز و … اشاره کرد.

صنعت خودروسازی منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه در حال مشاهده‌ی یک فاز بسیار سریع انتقال به این فناوری و رشد بازار گرمانرم‌های حاوی الیاف کربن می‌باشد. دلیل این رشد مصرف، رشد پایدار اقتصادی و بهبود زیرساخت‌ها می‌باشد. منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه، منطقه‌‌ای است که شرکت‌های کلیدی خودروسازی را در خود جای داده است. رشد اقتصادی سالم، تغییرات سلیقه‌‌ای و ترجیح‌های آن‌ها، بهبود استانداردهای زندگی و بهبود زیرساخت‌های خودروسازی از دلایل اصلی و نیرو محرکه‌ی رشد بازار CFRTP می‌باشد.

بازیکنندگان اصلی این بازار شرکت‌های زیر می‌باشند:

BASF SE (آلمان)، Celanese Corporation (ایالت متحده آمریکا)، Cytec Solvay (ایالت متحده آمریکا)، Du Pont (ایالت متحده آمریکا)، Gurit Holding Ag (سوییس)، uickstep Holdings Limited (استرالیا)، Saudi Basic Industries Corporation (عربستان سعودی)، SGL Group (آلمان)، Teijin Ltd (ژاپن)، Tencate (هلند)، the Dow Chemical Company (ایالت متحده آمریکا)، Toray Industries Inc. (ژاپن)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا