اخبار

درخواست از دانش‌بنیان‌ها برای ارائه راه حل‌های فناورانه در حوزه رفع چالش‌های صنعت رنگ و رزین

بسپار / ایران پلیمر با راه‌اندازی کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار رنگ علاوه بر آن‌که در زمینه عرضه سهمیه‌ خریدهای بورسی مواد اولیه شیمیایی و ورق فولادی برای ظروف بسته‌بندی به تولیدکنندگان رنگ و رزین و اصلاح این روش و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولید رنگ و رزین اقدام شده، از شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست شد تا با بررسی نیازهای فناورانه صنایع مختلف در این حوزه، نسبت به ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری و نوآوری با این کانون همکاری کنند.

معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با توجه به نیاز مبرم صنعت رنگ و رزین فعال به فناوری‌های مدرن، کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار رنگ و رزین را تاسیس کرد؛ این کانون تلاش کرده است تا با ایجاد هماهنگی بیشتر میان هسته‌های فناور دانشگاهی و کارخانجات و صنایع قدیمی رنگ و رزین، تحولی ساختاری در این بخش ایجاد کند.

این تلاش‌ها با برگزاری جلسات دوره‌ای برای هماهنگی و برنامه‌ریزی و همچنین دعوت از فعالان سرشناس و اساتید دانشگاهی و خبرگان این حوزه آغاز شده است.

سازمان‌ها و نهادهای مختلفی مانند سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، انجمن رنگ و رزین ایران، شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ و محصولات وابسته، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملی استاندارد ایران، صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تعزیرات حکومتی با حوزه کاری این کانون هم‌پوشانی دارند؛ از این رو کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار رنگ و رزین تلاش کرد تا ارتباط و تعامل سازنده با این دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی را افزایش دهد.

چگونگی عرضه سهمیه‌ خریدهای بورسی مواد اولیه شیمیایی و ورق فولادی برای ظروف بسته‌بندی به تولیدکنندگان رنگ و رزین و اصلاح این روش، یکی از برنامه‌های این کانون بوده است که با حضور نماینده کانون در جلسات تصمیم گیری‌های اختصاص سهمیه‌ها، پیگیری شده است. همچنین با توجه به اهمیت بازار سرمایه این کانون فعالیت‌های مختلفی را برای اصلاح سیستم قیمت‌گذاری مواد در بورس انجام داده است.

ایجاد راهکار و رایزنی با مبادی مربوطه، جهت تامین سرمایه در گردش واحدهای تولید رنگ و رزین و بررسی راهکارهای رفع مشکلات صادرات، نیز از دیگر سرفصل‌های کاری این نهاد به شمار می‌آید.

بر اساس اعلام معاونت علمی، این کانون در حال حاضر، ضمن دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، از آنها خواسته است تا با بررسی نیازهای فناورانه صنایع مختلف در این حوزه، نسبت به ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری و نوآوری، کوشا باشند.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا