اخبار

در مسابقات بزرگ استارتاپ های دنیا چه خبر است؟/ فراخوان شرکت در مسابقه استارتاپ سال ۲۰۱۹ (مواد پلیمری) با جایزه ی 50000 یورویی!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  با توجه به همکاری های موفق صورت گرفته در سال ۲۰۱۸، بار دیگر SpecialChem و یا WMF در سال ۲۰۱۹ نیز چالشی برای شرکت های استارتاپی برگزار خواهند کرد.
این مسابقه فرصتی برای ارائه ی نوآوری ها و راه حل های تاثیرگذار شناخته می شود. این نوآوری ها باید قادر باشند که مواد را هوشمندتر کرده، مصرف مواد را کاهش داده و به طول عمر آن ها بیفزایند. این مسابقه که از سراسر دنیا طرح می پذیرد در شش حوزه ی زیر برگزار خواهد شد:
–  ترکیبات جدید موادی
–  طراحی جدید موادی
–  اینترنت اشیا و هوش مصنوعی
–  تولیدات سه بعدی
–  خدمات حمل و نقلی
–  مدیریت پسماند
از بین طرح های ارسال شده، ۱۲ طرح برگزیده شده و امکاناتی نظیر غرفه ی رایگان در یک هتل برای ارائه به آن ها داده می شود. صاحبان این طرح ها باید قادر باشند طی صحبتی یک دقیقه ای در یک ویدیو ضبط شده ایده ی خود را معرفی کرده و نوآوری خود را متذکر شوند. 
برنده ی مسابقه که از بین این ۱۲ طرح انتخاب می شود، جایزه ای ۵۰۰۰۰ یورویی دریافت خواهد کرد. برنده ی دوم جایزه ای ۲۰۰۰۰ یورویی خواهد داشت. برای سایر گروه ها نیز جوایزی در نظر گرفته شده است.

آیا من هم قادر به ثبت ایده ی خود هستم؟
اگر شما استارتاپی با کمتر از ۵۰ کارمند هستید و درامد مالی قابل قبولی دارید، حتما شانس خود را در یکی از شش زمینه ی معرفی شده در بالا برای دریافت ۵۰۰۰۰ یورو امتحان کنید.
چگونه می توانم ایده ی خود را بفرستم؟
ایده ی شما باید حداکثر در ۵ صفحه بوده و توضیحات جامعی از کار شما را در بر بگیرد. علاوه بر این، باید یک برنامه ی کسب و کار (Business Plan) سه ساله تنظیم کرده و اطلاعات مربوط به ساختار شرکت خود و اطلاعات سهامی آن را نیز بیان کنید.
برنده ی چالش سال ۲۰۱۸ چه کسی بود و ایده او در مورد چه بود؟
نفر اول در این مسابقه صاحب ایده ی طراحی مجدد باطری های یون لیتیومی بود. این باطری ها از الکترولیت های مایع غیر اشتعال زا تشکیل شده که پایداری حرارتی زیادی دارند. این مایعات الکترولیت با کاتدهای اکسیدهای فلزی ولتاژ بالا و آندهای فلزی لیتیوم امتزاج پذیر بوده، چگالی انرژی بالایی ایجاد کرده و در زمان تعویض بسیار ایمن عمل می کند. 
صاحب این ایده شخصی به نام Richard Wang مدیر عامل شرکت CUBERG از ایالات متحده ی آمریکا بود.
نفر دوم این مسابقه صاحب ایده ای در رابطه با ایجاد روشی نوین برای بازیافت پلی استایرن بود. این روش در واقع تلفیقی از دو فناوری به صورت هم زمان بود:
–  توانایی در جداسازی PS حل شده از حلال برای ایجاد PS بازیافتی با کیفیت بالا
–  فرایند خالص سازی عمیق تا حدی که PS بازیافتی به PS نو بسیار نزدیک می شود
برنده ی این مسابقه مدیر عامل شرکت Polystyvert از کشور کانادا بود.
نفر سوم صاحب ایده ی نوآورانه ای در زمینه ی پوشش بود. این شخص یک پوشش هوشمند در زمینه ی افزایش مقاومت قابل توجه در برابر فلزات ایجاد کرده بود. در این پوشش به دلیل استفاده از نانوذرات پوشش دهی شده مصرف افزودنی به مقدار قابل توجهی کاهش داده می شود. برنده ی این مسابقه مدیر عامل شرکت SMT از کشور پرتغال بود.
سایر طرح های شرکت کرده در این مسابقه در سال ۲۰۱۸ به قرار زیر هستند :
–  قدرت بخشی به اینترنت اشیا بدون سیم (powering wireless IoT) با استفاده از سلول های DSC از شرکت 3GSOLAR PHOTOVOLTAICS LTD
–  تجهیزات مورد نیاز خانه سازی با استفاده از چاپ سه بعدی از شرکت بلژیکی Bhaluu
–  گرافن با کیفیت بسیار بالا برای کاربردهای خودرویی توسط شرکت Graphenics, LLC
–  تولید نانوژل هایی با ساختاری شبیه به ساختار تارعنکبوت با نام K-armourgel، یک مایع غیر نیوتونی با استفاده از سیلوکسان های فلزی و نانو سلولزها
–  فناوری ضد میکروبی با نام LightGuard توسط شرکت ChromaSol International
–  تولید چسب های پایه زیستی با نام BioFixWood توسط شرکت Chemical nature
–  نوارهای مقاوم در برابر حرارت توسط شرکت Pioneers Company
–  تولید الیاف کربن متخلخل توسط شرکت ThruPore Technologies

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا