اخبار

در مصاحبه اختصاصی بسپار با Erhard Wienkamp، مدیر اجرایی شرکت نمایشگاهی مسه دوسلدورف عنوان شد: قلب صنعت پلاستیک و لاستیک هماهنگ با K می­ تپد!

اختصاصی بسپار- روزشمار برای آغاز نمایشگاه شماره یک صنعت پلاستیک و لاستیک جهان آغاز شده است و 28 مهرماه درب های K 2016 به روی بازدیدکنندگان گشوده می شود. نمایشگاه سه سالانه K که در دوسلدورف آلمان برگزار می شود امسال برای ایرانیان اهمیت ویژه ای دارد: حضور دوباره غرفه گذاران ایرانی پس از تحریم  ها و قرار گرفتن در مسیر تجارت جهانی. 

حضور دوباره ایران در این رویداد به بیشترین حضور در این سال ها نیز بدل شده و امسال ایران بیشترین غرفه  گذار را در بین سالیان حضور خود داشته. گفت و گوی اختصاصی بسپار را با مدیر نمایشگاه Erhard Wienkamp در ادامه می خوانید. 

با تشکر از سرکار خانم نیلوفر پنکار و شرکت فوژان راهبران آتی که در تدارک این مصاحبه ما را یاری کردند.

 

 Wienkamp: من کار خود را در مسه دوسلدورف در سال 1993 به عنوان مدیر پروژه چندین نمایشگاه کالاهای سرمایه  ای از جمله K وinterpack آغاز کردم. در سال 2002 به عنوان هیات مدیره شرکت منصوب شدم و اکنون مسوول بخش هایی از فعالیت های بین  المللی شرکت نمایشگاهی هستم. به همین دلیل هم رابط میان مسه دوسلدورف با ایران پلاست در راستای همکاری های مشترک هستم. 

 

بسپار- لطفا درباره تاریخچه مسه دوسلدورف و اهداف و عملکردهای آن در برگزاری نمایشگاه های تخصصی جهانی برای خوانندگان بسپار بگویید.
Wienkamp:
گروه مسه دوسلدورف که در سال 1947 تاسیس شده در حال حاضر به یکی از قطب های صادراتی پیشرو در جهان تبدیل شده است. این شرکت نمایشگاهی در محل دوسلدورف 50 نمایشگاه را به خصوص در زمینه های ماشین آلات تخصصی، کارخانجات و تجهیزات، خرده فروشی، بازرگانی و خدمات، پزشکی، بهداشت و درمان سازماندهی کرده است. 24 نمایشگاه از این تعداد، در صنعت خود شماره یک هستند! 

به علاوه 80 تا 100 رویداد با مشارکت این مجموعه در خارج از کشور آلمان راهبری می شود. 

با تولید 302 میلیون یورور فروش در سال 2015، گروه مسه دوسلدورف در بین 10 ساختار اول سازمان دهندگان نمایشگاه در سراسر جهان قرار گرفت. ما با داشتن دفاتر نمایندگی در 132 کشور مانند فوژان راهبران آتی در تهران و شرکت های تابعه در 8 کشور به عنوان شریکی برای صنعت در همه قاره ها عمل می کنیم. 

 

بسپار- اولین نمایشگاه K در چه سالی برگزار شد؟

Wienkamp: در سال 1952. درست زمانی که تولید پلاستیک به مرحله انبوه سازی رسیده بود، صنعت پلاستیک آلمان هنوز در حال باسازی ساختارهای خود بود. “ساخت یک تصویر” در معنای مثبت کلمه، هدفی بود که توسط این صنعت جوان دنبال می شد. بنابراین شرکت ها و انجمن ها به طور مشترک با مسه دوسلدورف تصمیم به راه اندازی K به عنوان ویترینی برای نمایش برتری عملیاتی و تنوع مواد پلیمری گرفتند. با پیش روی موفق پلیمرها نمایشگاه K از “معجزه پلاستیک ها” (عنوان نمایشگاه در سال 1952) به شماره یک در صنعت و بازار جهانی پلاستیک ها و لاستیک توسعه یافت. 

 

بسپار- انتظار دارید چه تعداد بازدیدکننده و غرفه ¬گذار در نمایشگاه حضور داشته باشند؟ چه رویدادهای جانبی برگزار خواهد شد و شعار این

Wienkamp: بیش از 3,200 غرفه گذار از 60 کشور در K 2016 مشارکت دارند. دوباره فروشندگان (وندورها) از اروپا و امریکای شمالی که در بسیاری از عرصه  های صنعت پلاستیک و لاستیک رهبران تکنولوژی پنداشته می شوند، با قدرت خود را در معرض نمایش قرار می دهند. در همان زمان، K آینه تغییرات موثر بر بازار جهانی است و اکنون چندین سال است که حضور شرکت های آسیایی به وضوح افزایش یافته است. به خصوص چین، تایوان، ژاپن و کره جنوبی ورود اثرگذاری دارند. تنوع و منشا بین  المللی شرکت ها اطمینان می دهد که موضوعات بزرگ صنعت به ویژه انرژی، منابع و بهره  وری مواد به خوبی بخش های ویژه تدارک دیده شده  اند.
این حقیقت که K همواره با پیشرفت های تکنولوژیکی همگام بوده همچنین در برنامه  ی رویدادهای جانبی تخصصی بازتاب یافته است. نمایش ویژه ” پلاستیک ها آینده را شکل می دهند”، پردیس علوم، صبحانه  های کاری بیوپلاستیک ها، کنفرانس طراحی زنجیره و طیف گسترده ای از اطلاعات فراهم شده با ارجاع به موضوعات تولید افزودنی ها تحت عنوان “3D fab+print” همگی جنبه  های خاص و موضوعات صنعت را مورد توجه و تماشای عموم قرار می دهند و به بازدیدکنندگان اجازه می دهند اطلاعات موردنظر را به  دست آورند. جزییات همه ی برنامه  های جانبی در سایت نمایشگاه به نشانی www.k-online.com بیان شده است. 

 

بسپار- از چه زمانی ایرانیان در نمایشگاه K به صورت بازدیدکننده و غرفه گذار حاضر بوده  اند؟ 

Wienkamp: از چندین دهه گذشته بازدیدگنندگان ایرانی در نمایشگاه ثبت نام می کنند. در سال 1995 شاهد اولین غرفه گذار ایرانی در نمایشگاه بودیم و پس از آن شرکت هایی از ایران در هر نمایشگاه K حاضر بوده اند. 

 

بسپار- مشارکت شرکت های ایرانی در این دوره از نمایشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟ چه سالی غرفه گذاران ایرانی بیشتری در نمایشگاه مشارکت داشتند؟ آیا تحریم ها علیه ایران بر مشارکت ایرانیان در نمایشگاه تاثیر داشته است؟ 

Wienkamp: مشارکت ایرانیان منجر به بهبود بخشیدن به این رویداد خواهد شد. بدون حضور آنان بازدیدکنندگان تجاری در سطح جهان خلأیی را احساس خواهند کرد. امسال بیشترین مشارکت کشور شما را طی این سالیان ثبت کرده  ایم: دوازده شرکت ایرانی در فضای خالص نمایشگاهی حدود 750 مترمربع محصولات و خدمات خود را ارایه خواهند داد. خوب است توجه داشته باشید که تحریم ها علیه ایران علاقه به کشور شما و محصولات کشور شما را کاهش نداده است. اگرچه روابط تجاری بین ایران و شرکت های غربی تحت محدودیت های سنگینی قرار گرفت. 

 

بسپار- امسال شاهد همکاری بین مسه دوسلدورف و ایران پلاست بودیم. این همکاری ادامه خواهد داشت؟

Wienkamp: قطعا! قویا معتقدم که با ایجاد تلاش های مشترک می توانیم به طور قابل ملاحظه ای همکاری های خود را گسترش دهیم و از آن طریق اثرات مثبتی برای ایران پلاست فراهم آوریم. 

 

متن کامل این گفت و گو را می توانید در شماره 169 ام ماهنامه بسپار، مهرماه بخوانید. 

(برای دریافت نسخه رایگان و یا اشتراک این مجله با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا