اخبار

در نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران چه خبر است؟!

بسپار می نویسد، با اطلاع از شرایط نابسامان ثبت نام و جانمایی نمایشگاه چاپ و بسته بندی با پژمان قنبری مدیر بازرگانی شرکت ساپل که از مشارکت کنندگان در این نمایشگاه است گفتگویی انجام دادیم. وی از رانت وحشتناک در نحوه برگزاری این نمایشگاه گفت … . 

 بیست و دومین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته 2-5 دی ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. مجتمع امور صنفی تهران مثل سال های گذشته مجری نمایشگاه است. نمایشگاهی که به گفته قنبری تنها نمایشگاهی است که هیچکس توان مقابله با مجری آن را ندارد و رانت وحشتناکی در روند اجرایی آن وجود دارد!

اطلاع رسانی نامناسب
این نابسامانی به قبل از آغاز ثبت نام ها بر می گردد. ثبت نامی که به گفته قنبری کاملا سنتی است. قنبری با اشاره به نبود پیش ثبت نام چنین گفت: فراخوانی به افراد و شرکت هایی که از گذشته اطلاعاتشان را دارند، ارسال می کنند. پس از فراخوان گروه تلگرامی ایجاد کردند که ما نیز از آن اطلاعی نداشتیم و در آن گروه جانمایی را آغاز کردند. در واقع شرکتها خودشان باید حواسشان را جمع کنند، در غیر این صورت بازنده می شوند. اصلا اطلاع رسانی ندارند.

صف بستن برای جانمایی
چهارشنبه گذشته از ده صبح تا سه بعدازظهر برای جانمایی در صف ایستادم. جانمایی وضعیت بسیار نامناسبی دارد. غرفه های مورد نیاز را ارایه نمی دهد بلکه مسوول جانمایی، غرفه مدنظر خود را به شما پیشنهاد می کند! اطلاع موثق دارم در سالن میلاد متراژ مدنظر ساپل وجود داشت، اما مسوول جانمایی به دروغ گفت آن بخش واگذار شده اما هنوز هم واگذار نکرده اند!

دریافت مبلغ  بابت تبلیغات محیطی
غرفه را متری حدودا  115700 تومان اجاره کردیم و مبلغ 300 هزارتومان بابت خدماتی مثل گرمایش و شکلات و کیک و … پرداخت کردیم. گفتم اگر مایل به دریافت خدمات نباشیم چطور؟ مسوول جانمایی پاسخ داد باید بخواهی! و چک را در وجه امور صنفی بنویس. برای غرفه ای 55 متری، مبلغ 2250000 تومان چک در وجه حامل به عنوان تبلیغات محیطی باید بپردازیم. تبلیغات مربوط به بیلبورد شهری، تلویزیون و … که مربوط به مجری است و نه غرفه گذار. همچنین مشخص نیست که آیا این تبلیغات انجام خواهد شد یا نه! در جواب اعتراض ها نیز تنها می گویند “همین که هست”!

به هیچ جا نمی رسیم
نمایشگاه قوی است و مشتری بسیار دارد، بنابراین مجتمع امور صنفی تهران در موضع قدرت است و به اعتراضات وقعی نمی نهد. قلدرمابانه برخورد می کنند. هیچ نظارتی بر امور صنفی نیست و نمی دانم چه افرادی از آن ها حمایت می کند.
ساپل سه دوره در این نمایشگاه شرکت داشته و هر سه دوره شرایط همین گونه بوده است.  اگر با آن ها دوست باشی جای خوب به شما می دهند. 

اشتباه صنایع پلاستیک این است که در ایران پلاست ثبت نام می کنند
وی درخصوص تلاش ها برای اعتراضات صنفی گغت. انجمن های پلیمری در این نمایشگاه شرکت ندارند. در صنف ما اگر انجمن همگن پلاستیک سالن بگیرد که عالی می شود. اتحاد صنف پلاستیک در این باره بسیار مفید خواهد بود. کار صنف ما بسته بندی است. اشتباه صنایع پلاستیک این است که در ایران پلاست ثبت نام می کنند. ایران پلاست برای تولیدکننده محصولات تکمیلی نیست بلکه برای تولیدکنندگان و ارایه دهندگان مواد اولیه و ماشین آلات و مستربچ است که تولیدکننده محصولات تکمیلی را تغذیه می کنند. تولیدکننده ظروف بسته بندی باید در نمایشگاه چاپ و بسته بندی شرکت کنند. همانگونه که تولیدکنندگان در و پنجره upvc در نمایشگاه صنعت ساختمان و تولیدکنندگان قطعات خودرویی در نمایشگاه قطعات و تجهیزات جانبی خودرو شرکت می کنند. تولیدکنندگان ظروف و پالت پلاستیک نیز باید در نمایشگاه چاب و بسته بندی شرکت کنند.

تماس های ما با برگزارکننده نمایشگاه یاد شده در حال پیگیری است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا