اخبار

در کنفرانس مستربچ و کامپاندهای پلیمری مطرح شد: نیاز به کامپاندهای پلیمری تا سال 2022 به بیش از 330 میلیون تن می رسد

دکتر حامد عزیزی، ریاست مرکز رشد پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در دومین کنفرانس مستربچ و کامپاند پلیمری در خصوص نحوه ارتباط صنعت و مرکز رشد صحبت کرد.
وی با بیان اینکه چون صنعت مستربچ و کامپاند به توسعه محصولات جدید کمک می کند، صنعت مهمی است؛ گفت: دو راه برای تهیه محصولات وجود دارد، از طریق پتروشیمی ها در راکتور یا آمیزه و مستربچ سازی. راه دوم سریعتر،  کاراتر و اقتصادی تر است زیرا کاربردها به قدری فراوان است که نمی توان برای هر گریدی در پتروشیمی ماده جدیدی تولید کرد. در سال 2014، 220 میلیون تن کامپاند پلاستیکی در جهان مصرف شده و این مقدار در سال 2022 به بیش از 330 میلیون تن خواهد رسید. بنابراین نقش پژوهش در چنین صنعت پویایی بسیار پر رنگ است. بنابراین به واحد های تحقیق و توسعه توانمند نیاز است.  اما چون اکثر بنگاه های اقتصادی امکانات و توانایی کافی را ندارند، می توانند از مراکز علمی و دانشگاهی کمک گیرند و رابطه صنعت و دانشگاه مطرح می شود.
وی انتقادات صنعت و دانشگاه نسبت به یکدیگر را مطرح کرد و افزود: در دنیا با ایجاد تغییراتی نسل جدیدی از دانشگاه، دانشگاه نسل سوم، با نگاه کارآفرینی و ایده مراکز رشد شکل گرفته است تا دانشجویان علاوه بر پژوهش و یادگیری روش کسب و کار، ایده ای را پرورش می دهند تا به شرکت نوپایی تبدیل شوند. این ساختار در کشور ما نیز وجود دارد و در پژوهشگاه پلیمر این موضوع شکل گرفته و زیرساخت ها فراهم است. اگر ایده آمیزه سازی دارید و علاقمند به ایجاد شرکت هستید می توانید به مرکز رشد مراجعه کنید.  مرکز رشد کارگاه و آزمایشگاه،  دوره های فنی و مدیریتی فراهم می آورد. حتی چند عضو کنونی انجمن فعالیت خود را از مرکز رشد آغاز کرده اند.
کارگاه های ما امکانات آمیزه سازی مطلوبی دارند و دانشجویان این مرکز مشتاق انجام پروژه های صنعتی هستند. می توانیم در زمینه توسعه محصولات جدید با شرکت های مستربچ و کامپاند همکاری کنیم؛ پروژه های دانشجویی در راستای نیازهای این صنعت تعریف و حتی برای این صنعت دانشجو تربیت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا