اخبار

اختصاصی بسپار/ در نمایشگاه Chinaplas معرفی می شود/ توسعه ی سریع چاپ سه بعدی تجهیزات پزشکی و ضد میکروبها

بسپار / ایران پلیمر پیش بینی می شود تجارت جهانی پلاستیک های ضد میکروب تا سال 2025 با رشد سالیانه ی 7.02% به 34652 میلیون دلار برسد. از زمان شیوع ویروس کرونا، پلاستیک های ضد میکروب بسیار گسترش پیدا کرده اند. این نوع جدید از مواد کنشگر با توانایی از بین بردن باکتری هایی که بر روی سطح اشیا قرار دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

به دلیل نامشخص بودن روند گسترش بیماری، استفاده از مواد ضد میکروب می تواند در وسایل حفاظت از سلامت فرد به کار رفته و خطر ابتلا به بیماری را برای افراد کاهش دهد. در میان این محصولات، پلی تتراهیدروفوران (PolyTHF™️) تولید شرکت BASF بسیار در صنعت حفاظت سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال بند ماسک که پشت گوش قرار می گیرد و یا بندهای منعطف لباس‌های حفاظتی از این ماده تولید می شود. ویژگی های ضد میکروبی PolyTHF™️ و عملکرد پایدار این ماده زمانی که در تماس با آب قرار می گیرد باعث می شود حتی زمانی که فرد مصرف کننده عرق می کند، ماسک و یا لباس آن همچنان خاصیت ضد میکروبی را داشته باشد. این موضوع باعث می شود PolyTHF™️ عملکرد بهتری نسبت به ماد مشابه داشته باشد. همچنین مواد ضد میکروب را می توان بر روی سطح تجهیزات الکترونیکی پزشکی اعمال کرد تا خطر گسترش میکروب ها کاهش پیدا کند.

با گسترش چاپ سه بعدی، کاربرد آن در حوزه ی پزشکی نیز افزایش پیدا کرده است. شرکت Arburg ماشین چاپ سه بعدی خود به نام Freeform 300-3x به روز کرده است. این ماشین می تواند گرانول-های پلاستیکی که در قالب گیری تزریقی مورد استفاده قرار می-گیرند را نیز فراوری کند. به همین دلیل این ماشین می تواند مواد زیست سازگار را نیز مطابق دستورالعمل FDA فراوری کند. این موضوع می تواند شرایط را برای تولید محصولات سفارشی مهیا کند. تولید محصولاتی که شاید توسط روش های دیگر قابل تولید نشوند. ایمپلنت های جذب شدنی، ایمپلنت های استخوانی و بافت-های نرم از انواع این محصولات هستند.

بخش پلاستیک های پزشکی در نمایشگاه Chinaplas 2021، نوآوری های بخش پلاستیک های پزشکی شامل آخرین فناوری ها در حوزه ی مواد ضد میکروب، مواد مصرفی چاپگرهای سه بعدی، مواد زیست سازگار و محصولات هوشمند حفاظت سلامتی، تجهیزات پزشکی، و تولید کنندگان بسته بندی مواد دارویی را در سه بخش از سمینار و بخش Medical Plastics کتاب راهنمای سمینار به اشتراک می گذارد. شرکت بسته بندی Amcor، شرکت RJG و همچنین شرکت های مرتبط با مواد و تجهیزات پلاستیک پزشکی دانش و آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می دهند.

اگر شما نیز از فعالان این حوزه هستید می توانید برای ارائه ی دستاوردهای خود در سمینارها و یا کتاب راهنمای نمایشگاه از طریق ایمیل [email protected] با مسئولان برگزاری نمایشگاه، ارتباط برقرار کنید.

گروه رسانه ای بسپار همکار و حامی نمایشگاه Chinaplas 2021 در ایران است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا