اخبار

دستگاه وصله زن لوله‌های پلی اتیلن گازی ساخته شد

بسپار  به نقل از  خبرگزاری مهر می نویسد، 

محققان در یک شرکت دانش بنیان برای اولین بار موفق به ساخت دستگاه وصله زن لوله های پلی اتیلن مورد استفاده در صنعت گاز شدند.

امین غفاری زاده، نماینده یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری بوشهر در خصوص طرح خود که در ششمین جشنواره دانایی خلیج فارس شرکت کرده بود، گفت: ما در این شرکت موفق شدیم به سفارش شرکت گاز بوشهر دستگاه وصله زن لوله های پلی اتیلن کاربردی در صنعت گاز را بسازیم.

وی با بیان اینکه این محصول دانش بنیان ثبت اختراع هم شده است، اظهار داشت: با استفاده از این دستگاه، تعمیرات لوله های گازی بدون برش کاری و در محل جایگذاری لوله ها، انجام می گیرد.

اخباری زاده عنوان کرد: با استفاده از این دستگاه، نیاز به حفاری به شدت کاهش می یابد و هزینه اتصالات، همچنین میزان زمان قطعی گاز در زمان تعمیر کم خواهد شد.

این محقق با بیان اینکه در حال حاضر تست های میدانی این سیستم با موفقیت انجام گرفته است و  اکنون منتظر اخذ استانداردهای داخلی هستیم تا این محصول دانش بنیان را تجاری سازی کنیم، اظهار داشت: دستگاه وصله زن لوله های پلی اتیلن گازی نمونه خارجی دارد، ولی این نمونه خارجی در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به مزیت های این سیستم نسبت به نمونه های خارجی آن گفت: در سیستم وصله زن خارجی روش اتصال گرم بوده ولی ما با روش اتصال سرد و با ترکیب چند نوع چسب، اتصالات را انجام می دهیم.

وی گفت: همچنین با استفاده از این دستگاه، لوله ها بدون نیاز به جوشکاری و برشکاری تعمیر می شوند و مشکلاتی از قیبل حفاری غیر استاندارد و رانش زمین را نخواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا