اخبار

دستیابی محققان کشور به 11 رنگ‌دهنده طبیعی برای صنایع غذایی

ِبسپار می نویسد، پژوهشگران کشور پس از دستیابی به فرمولاسیون طعم متناسب با ذائقه ایرانی، توانستند رنگ‌های طبیعی غذایی را جایگزین رنگ دهنده‌های وارداتی و شیمیایی کنند.

به گزارش ایسنا، فرحناز موسوی مدنی مجری طرح با بیان اینکه طعم‌های مورد استفاده در منابع غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی وارداتی است، گفت: کارخانه‎های صنایع غذایی شاخه‌های مختلفی دارند که هر کدام برای فرآورده‌هایشان طعم‌های مختلفی را استفاده می‌کنند که این طعم‌ها وارداتی و از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی خریداری می‌شود.

وی از اجرای پروژه‌ای در زمینه تولید طعم دهنده‌ها خبر داد و یادآور شد: در این پروژه تحقیقاتی در گام اول به فرمولاسیون طعم برای کارخانه‎های صنایع غذایی دست یافتیم.

موسوی، طعم دهنده‌های تولید شده متناسب با ذائقه ایرانی است،‌ ادامه داد: با ادامه این مطالعات در حال حاضر بیش از 400 نوع طعم را به مرحله تولید انبوه رساندیم.

مجری طرح تولید رنگ‌های طبیعی غذایی را از دیگر دستاوردهای این تحقیقات دانست و یادآور شد: از آنجایی که بسیاری از رنگ دهنده‌های غذایی شیمیایی است از این رو موفق به راه اندازی خط تولید رنگ‌های طبیعی خوراکی شدیم.

موسوی گران بودن رنگ‌های طبیعی را از موانع تجاری سازی این محصولات نام برد و اضافه کرد: از این رو استفاده از این محصولات موجب افزایش قیمت محصولات کارخانجات غذایی خواهد شد بر این اساس ما اقدام به تولید رنگ‌های طبیعی کردیم که بتوانیم با قیمت مناسب آنها را به کارخانه‌های صنایع غذایی عرضه کنیم.

وی طیف رنگی ارایه شده را حدود 11 رنگ مختلف ذکر کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا