اخبار

دعوت از فناورها برای توسعه روش ترمیم لوله‌های کامپوزیتی زیرزمینی/ بدون حفاری

بسپار / ایران پلیمر فراخوان حل نیاز تحقیقاتی در زمینه «توسعه فرمولاسیون کامپوزیت ترمیم کننده خط لوله زیرزمینی به روش CIPP» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش‌بنیان منتشر شد.

صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تقویت توان توسعه فناوری شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد نوآوری باز و همکاری فناورانه، خدمت جدیدی را طراحی کرده است که از این طریق نیازهای تحقیقاتی و فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و پس از آن گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری‌های مورد نیاز این شرکت‌ها را شناسایی می‌کند.

در صورت توافق پروپوزال‌دهنده منتخب (مجری تحقیق) و شرکت دانش‌بنیان (متقاضی تحقیق) قرارداد سه‌جانبه‌ای بین «صندوق نوآوری و شکوفایی»، «متقاضی» و «مجری» منعقد خواهد شد که صندوق نوآوری در قالب این قرارداد تا ۷۰ درصد از هزینه اجرای تحقیقات را به شکل بلاعوض به متقاضی پرداخت خواهد کرد. این مبلغ به طور مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت اجرای طرح در اختیار مجری قرار می‌گیرد.

گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل مذکور در این فراخوان باید تا هفتم خرداد ماه سال جاری پروپوزال خود را از طریق سایت صندوق نوآوری و شکوفایی ثبت کنند.

روش CIPP یک روش نوین ترمیم خط لوله زیرزمینی بدون نیاز به حفاری است که از طریق ایجاد یک لایه کامپوزیتی در درون لوله‌های آسیب دیده و با استفاده از اشعه UV انجام می‌گیرد.

هدف اصلی این پروژه، دستیابی به نوع و نسبت رزین و الیاف و همچنین معماری الیاف مختلفی است که با تابش اشعه UV به کامپوزیت تبدیل شده و لوله‌های زیرزمینی را بدون نیاز به حفاری ترمیم می‌کند.

انتظار می‌رود در فاز اول این پروژه تحقیقاتی، تیم مجری به نوع و نسبت ترکیبات اولیه مورد نیاز برای فرمولاسیون رزین و الیافی دست پیدا کند که با اشعه UV قابل فرآوری در محل ترمیم لوله باشد.

در فاز دوم این پروژه، تیم مجری به روش پیش آغشته کردن الیاف و معماری الیاف بر روی یک غلاف قابل حمل و قابل انعطاف دست می‌یابد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علاقه‌مندان می‌توانند تا هفتم خرداد ماه جاری پروپوزال خود را در قالب فایل WORD از طریق سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.

 

 ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا