اخباراخبار ویژه

دمای اصلاح سطح پلیمرها 20 درجه کاهش پیدا کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  مرکز علمی سطوح پیشرفته­ ی آکسفورد، که یکی از مراکز معتبر در زمینه­ ی اصلاح سطوح پلیمری به شمار می­رود، با استفاده از یک ماده ­ی جدید توانسته است اصلاح سطحی پلاستیک­ها را در دمای پایین­ تری انجام دهد.

این ماده به نام EP1132 Onto می­ تواند به جای دمای 100 درجه در دمای 80 درجه پخت شود. استفاده از Onto EP1132  یک روش اصلاح سطحی برای رنگ ­آمیزی و یا اعمال لاک بر روی کامپوزیت­ها است. با این کار دیگر نیازی به فرایند سندینگ و یا سایش مکانیکی نیست و حدود 90% از زمان آماده سازی سطح کم می­ شود. این ماده را می ­توان با استفاده از اسپری بر روی سطح اعمال کرد و همین امر، استفاده از آن را ساده­ تر می­ کند و همچنین کیفیت محصول نهایی را افزایش می ­دهد.

مرکز علمی سطوح پیشرفته­ ی آکسفورد ساختار شیمیایی Onto EP1132 را ثبت اختراع کرده است. استفاده از این ساختار شیمیایی محدوده­ ی وسیعی از مشتقات و مواد شیمیایی مناسب دیگر برای اصلاح سطح را پیشنهاد می­ کند. این مواد موجب بهبود چسبندگی رنگ و پوشش بر روی مواد کامپوزیتی و پلاستیک­های مهندسی می­ شوند. استفاده از این ماده، هم به سادگی انجام می­ گیرد و هم قابلیت اعمال بر روی سطوحی با شکل هندسی پیچیده را دارد.

دکتر Jon-Paul Griffiths، از اعضای هیئت علمی مرکز علمی سطوح پیشرفته ­ی آکسفورد بیان می­ کند: “ماده­ی جدید Onto EP1132 مزایای زیادی نسبت به روش­های اصلاح سطح قدیمی دارد. همچنین از این ماده می­توان در تمام بخش­هایی که کامپوزیت­ها مورد استفاده قرار می­گیرند، استفاده کرد. بر روی این ماده آزمایش­های مختلفی انجام گرفته و نتایج آن­ها رضایت بخش بوده است و اکنون می ­توانیم از این ماده در بخش­های مختلفی از صنعت استفاده کنیم.”

از Onto EP1132 می­ توان در صنایعی مانند خودروسازی، حمل و نقل، صنایع دفاعی و تولید کالاهای ورزشی استفاده کرد. استفاده از این ماده موجب کاهش زمان فرایند، کاهش قیمت، بهبود چسبندگی و افزایش میزان تکرارپذیری می ­شود.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا