اخبار

دمیدن یک زندگی جدید در پلاستیک ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، یک شرکت ایتالیایی به نام Aliplast همه ساله حدود 70 هزار تن پلاستیک مصرف شده را تحت فرآیند قرار می دهد. این شرکت در دو نمایشگاه بین المللی Plast و Ipack-Ima بود که نوآوری های خود رادر زمینه ی بازیافت پلاستیک های بسته بندی معرفی نمود. این شرکت اولین شرکت مستقل ایتالیایی است که به تنهایی کل چرخه ی پلاستیک را به صورت یکپارچه مدیریت می کند. این شرکت علاوه بر استفاده از مواد جدید، پس از جمع آوری ضایعات و بازیافت پلاستیک ها، آن ها را در فرآیندهای تولید خود به صورت همزمان استفاده کرده و محصولات خود را در ایتالیا و بازارهای خارج این کشور به فروش می رساند. 

این شرکت رویکرد بسیار حساسی را در مورد استفاده از مواد خام، کاهش پسماندها در محیط زیست و ایجاد حداقل تاثیرات فرآیندی داراست. این شرکت تلاش های بسیار زیادی را در جهت افزایش آگاهی های عمومی در جهت جمع آوری درست پلاستیک هایی که پتانسیل بازگشت به زندگی جدید را دارند، کاهش اثرات زیست محیطی و اطمینان از داشتن حداکثر ایمنی در تولید محوصلات جدید داشته است. این شرکت همچنین پویش (Campaign) بازیافت بطری به بطری را با همکاری Ferrarelle انجام داده است. 
در نمایشگاه  Ipack-Ima این شرکت دستگاه Reverse Vending Machine ساخت شرکت Eurven را معرفی نمود. این شرکت سامانه های جمع آوری و جداسازی را تولید می کند. هر شخصی که در این نمایشگاه یک بطری خالی مصرف شده را به این غرفه تحویل می داد، یک بطری آب رایگان از طرف این شرکت به او داده میشد. این فعالیت ها در جهت افزایش آگاهی های عموم جامعه صورت می گرفت. 
شرکت Aliplast با بیش از 200 کارمند بیش از 1/2 میلیارد بطری PET و بیش از 270 میلیون متر مربع بسته بندی های پلی اتیلنی را بازیافت کرده و سهم این شرکت در پاکیزه سازی زمین به اندازه ی 36800 زمین فوتبال می باشد. تصور کنید که هر شخص یا هر شرکت سهمی در این پاکیزه سازی داشته باشد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا