اقتصاد و مدیریت

دوقلوهای افسانه ای چگونه آمازون ایرانی را خلق کردند؟

بسپار می نویسد، دیجی کالا نام یکی از وب‌گاه‌های فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران است. این وب‌گاه بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین در ایران است و به طور میانگین روزانه بیش از ۸۵۰ هزار بازدید کننده دارد. دفتر مرکزی این شرکت که برای امور مالی و بازرگانی استفاده می‌شود در نزدیکی میدان ونک در خیابان عطار واقع است. دفتر دوم که مرکز پردازش‌ها نام دارد خارج از تهران در جاده فتح واقع شده است. این سایت روزانه بیش از 400 هزار بازدید کننده دارد.

 

تاریخچه

این سایت در سال ۱۳۸۵ توسط حمید و سعید محمدی (برادران دوقلو) بنیانگذاری شد. حمید محمدی لیسانس صنایع از دانشگاه خواجه نصیر و فوق‌لیسانس ام‌بی‌ای از دانشگاه علم و صنعت دارد و سعید برادرش، لیسانس مکانیک و فوق‌لیسانس ام‌بی‌ای از سازمان مدیریت صنعتی است.

پرسنل اولیه این سایت ۵ نفر بودند که تا اسفند ۱۳۹۲ به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرد و طبق گفته مدیران تا پایان سال ۹۳ به ۷۰۰ نفر رسید. این شرکت در سال ۹۱ پیشنهاد شراکت صندوق سرمایه‌گذاری سرآوا را پذیرفت. محمدی در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۹۲ مدعی شد که دیجی کالا با فروش روزانه بیش از ۱ میلیارد تومان، سهمی بیش از ۸۵درصد از بازار خرده فروشی آنلاین ایران را در دست دارد. مدیران شرکت معتقدند ارزش شرکت در سال ۱۳۹۴ به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.

 

ایده شکل‌گیری دیجی کالا

 

(ادامه دارد …)


متن کامل مقاله را می توانید در شماره 168ام ماهنامه بسپار، شهریور ماه بخوانید.

(برای دریافت نسخه رایگان و یا اشتراک این مجله با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا