اخبار

دویچه وله: صنعت بازیافت در آلمان تحت تاثیر کاهش بهای نفت قرار گرفت

بسپار به نقل از ایرنا می نویسد، بخش بزرگی از پسماندهای پلاستیکی بار دیگر به ظروف و بسته‌بندی‌های جدید تبدیل می‌شود. به گزارش دویچه وله، تا زمانی که قیمت نفت بالا بود این صنعت مقرون به صرفه بود. اما اینک که بهای نفت پایین رفته وضع فرق می‌کند.


كاهش بهای نفت شرکت‌های بازیافت در آلمان را زیر فشار گذاشته است. آنها اینک به سختی می‌توانند حاصل بازیافت خود از پسماندهای پلاستیکی مانده از ظروف و کیسه‌های پلاستیکی را به قیمتی مقرون به صرفه به شرکت‌های تولید‌کننده مواد مصنوعی بفروشند.
پتر کورت، رئیس صنعت بازیافت آلمان از کسادی بازار برای شرکت‌های بازیافت سخن گفته و افزوده که هر چه می‌گذرد مشتری‌های محصولات این شرکت‌ها نیز کم‌تر می‌شوند.

به گفته او، زمانی که قیمت هر بشکه نفت حدود ۳۰ دلار است تولید مواد مصنوعی جدید از نفت به مراتب ارزان‌تر تمام می‌شود. در حالی که اگر بخواهیم مواد مصنوعی تازه را از مواد حاصل از بازیافت پلاستیک تولید کنیم و نه با استفاده از نفت تنها زمانی این کار مقرون به صرفه خواهد بود که قیمت هر بشکه نفت حدود ۴۵ دلار باشد.
اتحادیه صنعت بازیافت آلمان می‌گوید، با این حال این صنعت همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. ۳۶درصد از بسته‌بندی‌های پلاستیکی با تغییراتی اندک دوباره قابل استفاده خواهند بود. باقیمانده پسماند پلاستیکی نیز سوازنده شده و به مصرف تولید برق و گرما می‌رسند.


 تاکید بر لزوم افزایش بازیافت
دویچه وله در ادامه گزارش خود نوشت: در آلمان هر نفر سالانه 30 کیلوگرم پسماند پلاستیکی تولید می کند. 
دولت آلمان با ارایه لایحه ای جدید خواستار افزایش بازیافت پسماندهای پلاستیکی و رساندن آن به 72 درصد است.
شرکت های پسماند و بازیافت در مقابل خواستار دریافت امتیازاتی مانند تخفیفی ویژه در بهای انرژی شده اند.
پتر کورت رییس صنعت بازیافت آلمان می گوید؛ دولت این درخواست را انگیزه ای خوب برای دست ا ندرکاران این صنعت برای افزایش بازیافت تلقی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا