اخبار

راهنمای برخط برای کمک به مهندسین عمران در لوله گذاری پلی اتیلن

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، انجمن  PE100+ یک برنامه‌ی راهنمای بر خط (Online) ایجاد کرده که می‌تواند به مهندسین عمران کمک کند تا مناسب‌ترین راه‌های حفاری را برای اعمال لوله‌های پلی اتیلن پرچگال فشار بالا بیابند. این انجمن شامل تولیدکنندگان HDPE بوده و با این هدف ایجاد شده است که به تولید و استفاده‌ی با کیفیت از لوله‌های پلی اتیلن منجر شود. طراحی‌های PE100+ برای اهداف بلند مدت برنامه‌ریزی شده و حداقل مطابق با استحکامی برابر با 10 مگاپاسکال طبق استاندارد ISO 9080 عمل می‌نماید.

برنامه‌ی جدیدی که این انجمن دارد “برنامه‌ی راه بردی نه به حفاری اضافه” بوده و اصول آن به نصب و راه اندازی خطوط آب و گاز موجود با استفاده از روش‌های جدید می‌باشد. این برنامه‌ی راهبردی توسط انجمن PE100+ با همکاری انجمن لوله و اتصالات پلاستیکی اروپا یا TEPPFA، موسسه آزمون لوله‌های فشار بالای سوئد یا Exova، شرکت انگلیسی Radius Systems و شرکت مشاوره‌ی Downley Consultants می‌باشد. شرکت انگلیسی Radius Systems راه حل‌های بسیار موثری برای کل چرخه‌ی عمر لوله‌ها را ارائه می‌دهد. شرکت مشاوره‌ای Downley Consultants نیز ارائه‌دهنده‌ی مشاوره‌های خدماتی و مهندسی در فن آوری حفاری و ایجاد خطوط لوله می‌باشد.

این برنامه‌ی برخط بر اساس نیازهای فشاری و ظرفیت هیدرولیک خطوط لوله و شرایط زمینی راه حل‌های موثری را ارائه می‌دهد. سپس قطر را اندازه گیری می‌کند. سپس SDR را محاسبه می‌نماید. منظور از SDR نسبت قطر استاندارد بوده که نسبت قطر خارجی به ضخامت دیواره‌ی لوله می‌باشد. این برنامه‌ی راهبردی روش‌های مناسب برای اعمال لوله درون زمین را پیشنهاد می‌کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا