اخبار

راه حل جدید Clariant در تولید مستربچ‌های CESA

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Clariant که شرکتی پیشرو در زمینه‌ی تولید مواد شیمیایی محسوب می‌شود، فرمول‌بندی جدیدی از مستربچ‌های گسترده CESA را پیشنهاد کرده که می‌توانند خواص مهم موادی را به بسپارهای تراکمی بازیافت شده نظیر  PET، PLA و پلی کربنات بازگردانند. این مساله بدین معنی است که حتی درصد بالایی از مواد بازیافتی می‌توانند با بسپارهای غیربازیافتی و تازه مخلوط شوند بدون اینکه خواص فیزیکی آن‌ها را دچار افت نماید. این مخلوط‌ها به خوبی می‌توانند در کاربردهای تماس مواد غذایی و سایر بسته‌بندی‌های عملکرد بالا مورد استفاده قرار گیرند. 
حین فرآیند بازیافت، استحکام مذاب، خواص فیزیکی و فرآیندپذیری موادی نظیر PET و PLA دستخوش تغییرات منفی می‌شود. با استفاده از مستربچ‌های CESA راه حلی ساده و ارزان قیمت در جهت جبران این افت خواص فراهم می‌گردد. 
سازوکار عملکرد این مستربچ‌ها بسیار جالب توجه است. زمانی که این مستربچ‌ها به مواد بازیافتی اضافه شده و تحت فرآیند قرار می‌گیرند، موجب اتصال مجدد زنجیرهای بسپاری به یکدیگر شده، با آن‌ها واکنش نموده و موجب افزایش طول زنجیرهای بسپاری می‌گردند. طول بلند زنجیرهای PET و PLA به خصوص در رانشگری بسیار حائز اهمیت می‌باشد. این طول زنجیر در فرآیند رانشگری استحکام کششی را موجب شده و موجب عملکرد خوب مواد فرآیند شده‌ی نهایی در کاربردهایی نظیر بسته بندی‌ها می‌شود.
[EasyDNNnewsLink|64]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا