اخبار

رشد صنعت فیلم پلی اتیلن در اروپا و چالش‌های پیش رو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، صنعت فیلم پلی اتیلن در اروپا طی سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیری بوده است. با وجود روند رو به رشد مصرف مواد خطی و متالوسن که به تولیدکنندگان امکان تولید فیلم‌های نازک تر را می‌دهد، حجم مصرفی همچنان افزایش یافته و به 7/4 میلیون تن در سال 2016 رسیده است. طبق بررسی‌های انجام شده توسط amiplastics.com این افزایش نسبت به سال قبل تنها 1 درصد می‌باشد. یکی از کشورهای مهم در این زمینه آلمان بوده که تولیدکننده ای پیشرو در زمینه‌ی اکسترودر فیلم‌های پلی اتیلن در اروپا محسوب می‌شود.

با توجه به بحران‌های مالی در سراسر جهان، آلمان توانسته است صنعت اکسترودر فیلم خود را به خوبی حفظ نماید. در حالی که کشور ایتالیا که بزرگترین بازار تولید فیلم‌های پلی اتیلن بود پس از بحران اقتصادی با وجود تلاش‌های بسیار اکسترودرکاران تولیدات آن ها تا 24 درصد نسبت به سال 2007 کاهش پیدا کرد.

تخمین زده می‌شود که بیش از 80 درصد تولیدات فیلم در اروپا بر اساس گونه‌های مختلف پلی اتیلن باشد. این رشد را می‌توان به پیشرفت‌های انجام شده در تولید رزین‌های پایه، انواع گونه‌های خطی، محدوده‌ی گسترده‌ای از هم بسپارها و گونه‌های بهبود یافته‌ی HDPE و MDPE مربوط دانست. گونه‌های خطی پلی اتیلن در حال حاضر بیشترین خوراک مصرف شده توسط رانشگران فیلم‌ها می‌باشد و انتظار می‌رود کم کم جایگزین LDPE معمول شود. در این رابطه AMI تخمین زده است که در سال‌های آتی 44 درصد مصرف مختص گونه‌های خطی و کم چگال، 43 درصد LDPE و 13 درصد تلفیق HDPE و MDPE باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا