اخبار

رنگدانه‌های میکرونی LANXESS در بازار

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، واحد کسب و کار افزودنی‌های  Rhein Chemie (ADD)  متخصص بخش لاستیک و پلاستیک در شرکت Lanxess در نمایشگاه K2016 که در ماه اکتبر گذشته در دوسلدورف برگزار شد، رنگ‌های “Macrolex Gran” آلی خود را که برای پلاستیک‌های بی‌ریخت (Amorphous) و نیمه بلورین (Semicrystalline) مناسب می‌باشد، به علاقمندان و مصرف کنندگان معرفی نمود.

عملکرد این دانه‌های میکرونی (Microgranules) از نظر پراکنش و فرآیندپذیری با پودرهای معمول قابل مقایسه بوده و در موارد بسیاری بهتر از آن‌ها نیز عمل می‌نماید. قطر دانه‌های Macrolex به اندازه‌ی 3/0 میلی‌متر بوده، از کره‌هایی تشکیل شده است که به راحتی حین فرآیند شکسته شده و برای بهره وری موثر، توزیع مناسب و یکنواختی ایجاد می‌نماید.

شرکت Lanxess عنوان کرده است که فرآیند رنگ‌های پودری سنتی از این دانه‌های میکرونی سخت‌تر می‌باشد و استفاده از این دانه‌ها هزینه‌های ایمنی را کاهش کرده و هرگونه خطر انفجار پودری را از بین می‌برد. این رنگ‌های میکرونی در فرآیندهای اکستروژن و قالب گیری تزریقی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این دانه‌ها در حلال‌های آلی قابل حل شدن هستند و همچنین به خوبی موجب رنگ‌دهی به پلاستیک‌های بی ریخت و نیمه بلورینی همچون پلی استایرن، پلی اتیلن ترفتالات، پلی کربنات، ABS و پلی متیل متاکریلات می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا