اخبار

رنگ های پایه آب در مهمانی های تهران

بسپار می نویسد، ظاهرا این روزها شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام پر از تصاویری شده که حکایت از برگزاری یک جشن دارد، جشن‌هایی که در لوکیشن تصاویر آن‌ها عناوینی همچون «Color Party»، «Color Festival» و … به چشم می‌خورد. 

“رنگ پارتی” هر چند نوعی میهمانی مختص بچه های پولدار تهران و برخی از سایر شهرهای بزرگ کشور است، اما پاتوق اصلی آنها معمولاً در حاشیه شهرها ست و برپایی آن میلیون ها تومان خرج روی دست میزبان می گذارد. 

جرای رنگ پارتی چگونه است؟

در این مراسم به ظاهر جشن‌گونه، دختران و پسران بر اساس قانونی نانوشته و به گفته صاحب مهمانی با لباسی که تم رنگی مشخصی دارد، مثلاً سفید، سورمه‌ای و یا حتی قرمز در این مهمانی حاضر می‌شوند.

در ابتدای مهمانی و در بدو ورود مهمان‌ها، به آنها قوطی‌های رنگ مخصوص قابل شستشو می‌دهند و به این ترتیب مهمانی رنگ‌ها آغاز می‌شود.

نور و موسیقی اساس مهمانی را تشکیل می‌دهد تا حاضران از این طریق به وجد بیایند و به سر و صورت و لباس همدیگر رنگ بپاشند.

جشن رنگ‌ها از کجا آمده است؟

جشن هولی یا «جشن رنگ‌ها» نام مراسمی است که هرساله، در ماه مارس و هم زمان با آغاز فصل بهار در هندوستان برگزار می‌شود.

در این جشن بر اساس یک سنت قدیمی، اهالی هر منطقه با پاشیدن آب و رنگدانه‌های مخصوص به سوی یکدیگر و اجرای موسیقی و رقص، جشن و پایکوبی می‌کنند.

در این آئین، همه افراد اعم از زن و مرد و پیر و جوان شرکت می‌کنند و باور دارند که با فرا رسیدن بهار، بار دیگر روشنایی بر تاریکی و خوبی بر بدی پیروز شده‌ است.

البته در ایران برگزاری چنین جشن هایی مغایر قانون شناخته می شود و با آن برخورد سخت قضایی انجام می گیرد. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا