اخبار

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت: بازگشت سرمایه ایرانیان خارج از کشور یک راه حل تامین اعتبار برای بخش صنعت است

 

سیدعبدالواحد سهل‌آبادی ریاست خانه صنعت، معدن و تجارت از سخنرانان گرامیداشت روز صنعت بود که عصر روز گذشته در سالن اجلاس سران برگزار شد. وی جذب سرمایه های ایرانی خارج از کشور را از راهکارهای تزریق اعتبار در بخش صنعت عنوان کرد.

وی با اشاره به لزوم اقدام فوری در حوزه اقتصادی، تولید و نگاه به تولید را راه نجات اقتصاد دانست و افزود: تزریق پول یکی از این راه هاست. دولت سالیانه 45 هزار میلیارد تومان پرداخت یارانه، 80 هزار میلیارد تومان پرداخت حقوق و 25 هزار میلیارد تومان پرداخت به صندوق های بازنشستگی و در مجموع 160 هزار میلیارد تومان پرداختی دارد. در عین حال درآمد دولت به ترتیب 70 هزار میلیارد تومان از فروش نفت و 80 هزار میلیارد تومان از دریافت مالیات و در کل 150 هزار میلیارد تومان است. با این شرایط دولت توانایی تزریق پول را ندارد. 

سهل آبادی با بیان اینکه ایرانیان در امریکا سرمایه ای 800 میلیارد دلاری دارند، بازگشت سرمایه داران ایرانی را راه حل این مساله تزریق پول دانست و افزود: این امر در شرایطی رخ می دهد که مطمئن باشند می توانند به راحتی در کشور کار کنند. همچنین بازگشت سرمایه گذار ایرانی موجب جذب سرمایه گذاری خارجی می شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت با تصریح اینکه موضوع دیگر ایجاد انگیزه در صنعتگر است، افزود: به وزرات بازرگانی بگویید حداقل در این شرایط صنعتگر را اذیت نکند!

وی به موضوع قاچاق نیز اشاره کرد: وقتی که کالای قاچاق از طریق املاک تملیکی دوباره فروخته شده و به بازار می‌آید قاچاقچیان آنها را خریده و کنار کالای قاچاق خود به بازار عرضه می‌کنند. در صورتی که دولت به فروشگاه‌هایی که کالای قاچاق عرضه نمی‌کنند تسهیلات مالیاتی ارایه دهد می‌توان از سطح عرضه کالاهای قاچاق در بازار کاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا