اخبار

سامانه‌ای برای پاکسازی و بازیافت پلی الفین‌ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بخش بازیافت شرکت Amut دو سفارش عرضه برای دو شرکت بزرگ اروپایی که در بخش بازیافت فعال می‌باشند را داراست. هرکدام از این سفارش‌ها دارای دو سامانه‌ی دو قلو برای بازیافت و ساخت مجدد پوسته‌های (Flakes) پلی الفینی بوده که بلافاصله برای ساخت دانه (Granule) تحت فرآیند تولید قرار می‌گیرند.

در یکی از این پروژه‌ها خط دو قلو به صورت موازی کار کرده تا پوسته‌های LDPE را با سرعت خروجی 2500 کیلوگرم در هر ساعت تولید نماید. برای افزایش میزان انعطاف پذیری، یک سری واحد تسمه نقاله به سامانه اضافه شده تا به آسیاب‌های مربوطه خوراک‌های ورودی را برساند. مرحله‌ای در این دستگاه وجود داشته که مواد سنگین و آلودگی‌ها را از بین می‌برد. یک شوینده‌ی اصطکاکی نیز فرآیند شستشو و پاک سازی را به طور پیوسته انجام می‌دهد. برای افزایش میزان بهره وری پاکسازی، آبی که در این فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرد به صورت گرمایی در چرخش بوده و توسط عوامل شیمیایی و پاک کننده، پاکسازی می‌شود.

پوسته‌ها پس از شستشو از آب جدا شده و به داخل سانتریفیوژ جهت خشک کردن رانده می‌شوند. یک سامانه‌ی هوای داغ میزان رطوبت موجود در پوسته‌ها را تا مقدار ممکن کاهش می‌دهد. این مرحله، پوسته‌ها را برای قرارگیری در فرآیند متوالی رانشگری آماده می‌سازد.

دستگاه دیگری که از شرکت Amut خریداری شده خروجی 1500 تا 4000 کیلوگرم را به ترتیب برای فیلم‌های LDPE و HDPE در هر ساعت خواهد داشت. با استفاده از دستگاه یکسان پلی الفین‌های سنگین و سبک تحت فرآیندهای متفاوت مورد بازیافت قرار می‌گیرند. مراحل شستشو و رانشگری این دو سفارش مشابه یکدیگر می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا