اخبار

سرمقاله شماره ۲۱۸ ماهنامه بسپار/ گرافیک و کسب و کار: زیبایی همیشه خواستنی است

بسپار/ ایران پلیمر تازه از خواب بیدار شده بودم. توییت خبرنگار دغدغه مندی  را خواندم که نوشته بود “خوشحال بودن در شرایطی که دل خیلی ها خون ست، واقعا جذاب نیست …” و فکر کردم هر چند حرف درستیست ولی این دامن زدن به اندوه جمعی موجود، چه دستاوردی می تواند داشته باشد؟ اینکه حتی حاضر نباشیم دیگری شاد باشد وقتی که ما غمگین هستیم، نشانه چیست؟

کسی شکی ندارد که اوضاع امروز جهانی پس از نزدیک به یک سال سیطره همه گیری ویروس کووید۱۹، اوضاع خوشایندی نیست. در کنار داغ از دست دادن ها، قرنطینه و محدودیت کم و بیش شدید دیدارها، سفر و … می تواند روان های بسیاری را آزرده کند. حالا در کشوری که از پیش هم، مردم آن برای خنده و خوشحالی دستشان خیلی بسته بوده و در میان غمگین ترین کشورهای جهان بوده اند و هر روز زیر بمباران اخبار اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ناراحت کننده و بی ثباتی دهشتناکی قرار دارند، اگر کسانی هستند که هنوز شادی را می ستایند، چرا باید تخطئه شوند؟

عجیب نیست اگر زیبایی ها در چنین فضایی در اولویت نباشند ولی لطفا هرگز آنها را دست کم نگیرید! می خواهم بگویم خصوصا در کسب و کارتان.

این روزها چه در بسترهای سنتی و چه در ابزارهای مدرن تر، تبلیغات و شکل آن در جلب و جذب مخاطب و مشتری قابل کتمان نیست. شاید نتوانید حدس بزنید که یک گرافیک حرفه ای و فکر شده یا یک پویش تبلیغاتی هدفمند تا چه حد می تواند روی فعالیت شغلی شما و مدیریت مجموعه و سازمان تان تاثیرگزار باشد. برای درک آسان این موضوع از خریدهای روزمره خود آغاز کنید و ببینید چه عواملی در انتخاب های شما در بازار رقابتی نقش دارند.

ارتباط تصویری همیشه و حالا در دنیای پرسرعت امروزی، بیش از هر زمان دیگری شاید، به کمک کسب و کارها آمده است و این صرفا مخصوص خرده فروشی ها و شبکه های فروشگاهی هم نیست. هر جایی که شما در حال ارایه محصول یا خدمتی هستید، آنچه شما را در نگاه اول از سایر همکارانتان متمایز می کند، شکلی از ارایه است که برگزیده اید. بعدتر البته نکات دیگری به کمک برند شما و تثبیت جایگاهتان نزد مشتری، خواهند آمد.

عناصر گرافیکی که بتوانند توجه مخاطب را به خود معطوف و پیام شما را به شکلی هنرمندانه منتقل کنند، می توانند در بازاریابی و فروش شما معجزه خلق کنند. از صورت های ابتدایی گرافیک تجاری یعنی مهرها و علایم تجاری و غیره تا بسته بندی ها و پویش های تبلیغاتی بعضا پیچیده طراحی شده توسط تیم های تبلیغاتی بزرگ، همگی اهمیت گرافیک تجاری را نشانه گرفته اند تا بدانید در این دنیا دیگر نمی شود حتی بهترین دستاورد را با بالاترین کیفیت، در انزوا به دست علاقه مندان و نیازمندان به آن رساند.

کسی نیست که در ذات با شادی و رنگ و زیبایی عناد داشته باشد. استفاده درست از این المانها می تواند به طور قطع به شما و کسب و کارتان کمک کند تا در بازار یک گام به پیش بردارید.

من معتقد نیستم که رسیدن به قهقهرا و سیاهی مطلق، آینده بهتری می سازد. همه نسل ها حق زندگی دارند. تلاش در جهت قشنگ کردن روزهای زندگی – در صورتی که بشود – تلاش قابل تقدیری است. از شما که به ما کمک می کنید تا چهره بصری این مجله با طرح ها و رنگ ها و واژه های زیبا و مناسب برای طیف خوانندگان، دوست داشتنی تر شود، متشکریم. متقابلا یقین داریم که طراحی گرافیک به کسب و کار شما رونق بیشتری خواهد بخشید.

تبسم علیزادمنیر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا