اخبار

استان تهران و سهم ۶۰ درصدی صنعت از صادرات

بسپار/ایران پلیمر رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن وتجارت (صمت) استان تهران از از تعلیق ۱۵۰۰ کارت بازرگانی در نیمه اول امسال در تهران خبر داد و گفت که بیشترین صادرات مربوط به حوزه صنعت با ۶۰ درصد، صنایع معدنی با ۱۸ درصد و صنایع پتروشیمی با ۱۵ درصد از کل صادرات استان تهران است.

هوشنگ رضایی ثمرین گفت: در شش ماهه اول امسال ۴۰۶ میلیون و ۹۸۰ هزار دلار صادرات از گمرکات تهران انجام شده است. همچنین در این مدت دارندگان کارت بازرگانی تهران از کل گمرکات سه میلیون و ۶۲۸ هزار دلار صادرات داشتند. علت این تفاوت این است که همه کالاهای استان تهران لزوماً از گمرکات این استان صادر نمی‌شود، چراکه ممکن است صرفه اقتصادی نداشته باشد.

همچنین به گفته وی در نیمه اول امسال بیشترین صادرات از تهران به کشورهای عراق، ترکیه، امارات، افغانستان و پاکستان انجام شده است.

مقام مسئول درباره میزان صادرات در هر گروه کالایی نیز گفت: حوزه صنعت ۶۰ درصد، صنایع معدنی ۱۸ درصد، صنایع پتروشیمی ۱۵ درصد، صنایع کشاورزی پنج درصد و فرش دو درصد از کل صادرات استان تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

رضایی ثمرین همچنین از تعلیق ۱۵۰۰ کارت بازرگانی در نیمه اول امسال در تهران خبر داد که تعهدات ارزی داشتند یا سایر مدارک آنها دچار مشکل بوده است.

وی در پایان درباره آمار ثبت سفارش استان تهران نیز گفت: در نیمه اول امسال مجموعا ۱۲ میلیارد یورو پرونده ثبت سفارش به سازمان صمت استان تهران ارائه شده که ۹ میلیارد یورو از آن تایید شده و حدود سه میلیارد یورو به دلیل مسائلی از جمله وجود مشابه تولید داخلی یا نداشتن سابقه واردات و موارد دیگر رد شده است. یعنی ۷۴ پرونده‌ها تایید و حدود ۲۵ درصد آنها رد شده و یک درصد هم در دست بررسی است.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا