اخباراخبار ویژه

شرکت Lexmark جایزه ی معتبر طراحی بازیافت 2020 را دریافت کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر پژوهشگاه صنایع بازیافتی ماشین آلات از رده خارج (ISRI) جایزه را به Lexmark تقدیم کرد. این جایزه به دلیل کارتریج های تونر این شرکت که حدود 95% آن از مواد پلاستیک بازیافتی تشکیل شده است به این شرکت تعلق گرفت.

به رسمیت شناختن این فناوری و نوآوری آن و تعهد به پایداری در طراحی و تولید محصولات جدید باعث شد شرکت Lexmark برنده ی جایزه ی طراحی بازیافت (DFR) 2020 شد. DFR معتبرترین جایزه ای است که توسط ISRI به صورت سالانه ارائه می گردد. این جایزه به طراحی محصولاتی که نوآوری بیشتری در آن ها وجود دارد با رویکرد فرایند بازیافت و مواد بازیافتی، اهدا می شود.

Lexmark این جایزه را فقط برای طراحی کارتریج های تونری دریافت کرد که در ساختار آن ها 95% از پلاستیک های بازیافتی استفاده شده است.

Robin Wiener، مدیر ISRI بیان می کند، به عنوان بالاترین مرتبه ی افتخار این مرکز، جایزه ی طراحی بازیافت به کسی تعلق می گیرد که بازیافت و پایداری را سرلوحه طراحی محصولات خود قرار داده است. در بین طراحی و توسعه ی کارتریج های تونر، از همان گام های ابتدایی تولید تا انتهای زندگی این قطعه، Lexmark دستورالعمل های طراحی برای بازیافت را در هر جز در نظرگرفته است. ISRI افتخار می کند که شرکت Lexmark را به عنوان برنده ی این جایزه در سال 2020 معرفی کند. ما امیدواریم که این شرکت همچنان تولیدات خود را بر اساس طراحی با بازیافت طراحی و تولید کند.

John Gagel، از مدیران عامل شرکت Lexmark که جایزه ی شراحی برای بازیافت را از ISRI دریافت کرده است

علاوه بر کارتیج های Lexmark که حدود 95% از اجزای آن از مواد بازیافتی تشکیل شده است، این شرکت اجزای کارتریج را دوباره استفاده کرده و بازیافت می کند. این کار در طراحی کارتریج ها، انتخاب مواد و همچنین برنامه ی بازگشت کارتریج ها پس از استفاده در نظر گرفته می شود. این شرکت یک مرکز بازیافت با گواهی نامه ی R2 است که قصد دارد هر کارتریجی را برای بازیافت کردن پس از پایان یافتن دوره ی عملکرد مناسب آن ها، پس بگیرد. دارا بودن تجهیزات بازیافت این اطمینان را می دهد که این شرکت می تواند با سرعت بالایی کارتریج ها را پس از سپری شدن عمر مفیدشان بازیافت کند. این شرکت هزینه ی ارسال کارتریج ها به کارخانه را نیز پرداخت می کند.

John Gagel، مدیردفتر پایداری Lexmark بیان می کند، طراحی پایدار یکی از ستون های اصلی Lexmark است. به دست آوردن جایزه ی DFR نشان می دهد تعهد ما در استفاده از موادی که قبلا استفاده شده اند چقدر با ارزش است. ما با استفاده ی مجدد از این مواد می توان تاثیرگذاری بر محیط زیست را به حداقل برسانیم.

شرکت Lexmark استفاده از مواد بازیافتی را در بخش های پلاستیکی کارتریج های خود از سال 2008 آغاز کرد و در ابتدا تنها 2% از کارتریج تولید این شرکت از مواد بازیافتی تهیه می شد. در سال 2018 این عدد به 21% افزایش پیدا کرد.

ISRI از 10 سال پیش شروع به اهدای این جایزه کرد. برندگان قیلی این جایزه شرکت های Nestlé Waters آمریکای شمالی، Dell Inc., EcoStrate،Samsung, LG Electronics،Cascades Fine Papers Group Hewlett-Packard،The Herman Miller Company و Wind Simplicity بودند.

ISRI 1300 شرکت را از دیدگاه 20 مورد در آمریکا و بیش از 40 کشور دیگر مورد بررسی قرار می دهد. نوع فرایندهای مورد استفاده، معاملاتی که در شرکت انجام می گیرد و میزان مصرف کالاهای از کار افتاده از جمله موارد بررسی این شرکت ها است. این مرکز در واشنگتن قرار دارد و آموزش، حمایت، ایمنی، آموزش تطبیق پذیری و افزایش آگاهی عمومی در زمینه ی بازیافت و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا و جهان از جمله فعالیت های دیگر این پژوهشگاه به شمار می رود. صنعت استفاده از کالاهای از کار افتاده سالانه بیش از 110 بیلیون دلار در اقتصاد آمریکا تاثیرگذار است و همچنین موقعیت شغلی خوبی برای 500هزار آمریکایی ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا