اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Structural Composites و ساخت پل چند سازه ای (کامپوزیتی) با مقاومت بالا/ 90 درصد سبک تر از پل های بتنی!

بسپار / ایران پلیمر بخش فناوری کامپوزیت از شرکت  Structural Composites (TCC، ایالات متحده)، مراسم افتتاحیه و برش روبان را در 12 مه برای یک پل کامپوزیت ( چند سازه ) تازه نصب شده در مورگان، برگزار کرد. 

شرکای همکار در پروژه ساخت و نصب پل و مهندسان ایالتی و فدرال در این مراسم شرکت کردند. علاوه بر این، در حمایت از این پروژه، به ویژه در بحث استفاده از مواد کامپوزیت، میلیاردر و شریک آینده Structural Composites، کولوتی(Elaine Culotti) نیز حضور و اظهار داشت که این شرکت بوجود اورنده موج خلاقیت در آینده است.

Culotti قبلاً از طریق مخترعان خلاق دیگری با خانم اسکات لویت (Scott Lewit)، رئیس Structural Composites  ملاقات کرد. این ملاقات و همچنین سابقه ساخت و ساز او را به این پروژه متصل کرد. Culotti و Lewit هر دو امیدوارند که جهان را تغییر دهند، چه تغییر بزرگ و چه کوچک.

Culotti میگوید: “ذهن خلاق برای اختراع چیزهایی است که فکر کردن به انها سخت است. جهان نمی تواند بدون افرادی مانند Lewit زندگی کند. من افتخار می کنم که با SC و تیم آنها در ارتباط هستم.

فکر می کنم آنها افراد منحصر به فردی هستند که در پروژه در حال توسعه ما کار می کنند. آنها آنقدر مشغول خلاقیت  هستند كه فرصتی برای امور اجتماعي ندارند. این مراسم برش روبان رویدادی مناسب برای انجام این کار است. “

پل متراکم با 16 فوت طول و 25 فوت عرض، برای ترافیک ورود به ناحیه روستایی و بارهای سنگین ساخته شده است.

این پل 90 درصد سبک تر از یک پل بتونی است، SC (Structural Composites Inc. ) می گوید به غیر از سبکی مزایای اضافی آن بسیار زیاد است، از جمله کاهش زمان نصب، کاهش هزینه های انرژی و ساخت و 100 سال طول عمر.

Lewit اظهار داشت: “بیش از 150،000 پل در ایالات متحده که بسیاری از آنها در مناطق روستایی این کشور واقع شده اند، نیاز به تعویض دارند.”

فناوری عرشه پلهای کامپوزیتی می توانند هم در جوامع روستایی و هم در مناطق شهری دارای ساختار کم هزینه، سبک و بادوام باشند که به تجهیزات کمتری احتیاج دارند. 

به طور کلی، Lewit می گوید این پل پایه و اساس یک آینده امن و پایدار را ایجاد می کند و فقط همان چیزی است که صنعت زیرساخت به آن نیاز دارد.

 

ترجمه: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا