اخبار

شریعتمداری اعلام کرد: احتمال تثبیت سود بازرگانی برای ۲ تا ۵ سال

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد سازوکاری برای توسعه روابط با آفریقا در آینده نزدیک خبر داد و از اتاق ایران برای آماده سازی زیرساخت های لازم در این باره دعوت کرد.

به گزارش مهر، علی شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی درباره توسعه روابط تجاری با افریقا گفت : باید در ایجاد بازارهای صادراتی تنوع ایجاد کنیم و قطعا در بازارهای آفریقایی پتانسیل بزرگی وجود دارد اما درگذشته بنابه دلایل و مشکلاتی به این موضوع توجه نشد.

وی افزود: پیشنهاد می کنم که کارگروه فرعی برای توسعه روابط تجاری بین دولت و اتاق ایران ایجاد شود و ایجاد ۴ مرکز تجاری در ۴ نقطه عرضه ‌محصولات دنبال شود.

شریعتمداری با بیان اینکه نسبت به هماهنگی با بخش خصوصی کاملا آگاه هستیم، گفت: اخیرا برای مدیریت منابع ارزی مقرراتی وضع شد که موجب نارضایی به حق اعضای اتاق هم  شد که تغییر در سود بازرگانی از جمله آنان بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: رایزنی هایی انجام شده تا این روال برای مدت کوتاهی باشد و بناداریم تا شرایط ثبات در اقتصاد کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: در همین ارتباط در تلاش هستیم و پیشنهاد داده ایم تا تعرفه یا همان سود بازرگانی حداقل دو و حداکثر پنج سال ثبات داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا