اخبار

شهاب­ الدین بشاش، تهران پک: وقتی ببارد برای همه می بارد/ کامل ترین سبد محصول در بسته بندی شیرینک را در اختیار داریم

بسپار/ ایران پلیمر این شرکت به طور تخصصی ماشین ­آلات شرینک و وکیوم را برای محصولات مختلف تولید می­کند. جمله­ ی ساخت ایران روی همه ی دستگاه­های به نمایش درآمده در غرفه ­ی این مجموعه در نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران به چشم می­ خورد. بشاش در خصوص ماشین­ آلات تولیدی شرکت گفت: دستگاه ساید، دستگاهی با قابلیت دوخت از کناره است که از تکنولوژی به روز دنیا استفاده می ­کند. سرعت بالا و قابلیت کار با تمامی رول­های شرینک از جمله ­های پک، PVC، POF و غیره را دارد. از حالت آنالوگ خارج شده و از تکنولوژی دیجیتال بهره می­برد و مشخصات کار و روند آن بر روی نمایشگر نشان داده می­ شود. هرچند تا کنون هیچ حمایتی از محصولات تولید داخلی از جمله ما به عمل نیامده و تمامی دستاورهای شرکت نتیجه زحمات مدیران و کادر فنی تهران پک است. ما ده سال است که از POF در محصولات استفاده می­ کنیم و سعی در معرفی آن به بازار داخل داریم. POF فودگرید بوده و برای بسته ­بندی­­های غذایی کاملا متناسب و استاندارد است. حتی در صنایع ارایشی بهداشتی نیز قابل مصرف است و مقرون به صرفه. سابق بر این، از سایر مواد مانند پی وی سی برای بسته ­بندی­ها استفاده می ­شد. PVC جدای از بوی آن، به دلیل وجود کلراید در ساختار شیمیایی به هیچ عنوان برای استفاده در صنایع غذایی مناسب نیست. همچنین صرف اقتصادی ندارد، چسبندگی داشته و شرایط نگهداری خاص را می­طلبد. 

وی ادامه داد: در خصوص بسته بندی شرینک شاید بتوان ادعا کرد که کاملترین ماشین ­ها را در سبد محصولی داریم. 

بشاش در خصوص بالا رفتن نرخ ارز و ایجاد فرصت برای فعالیت شرکت­های داخلی اظهار داشت: محصولات ما قیمتی کاملا رقابتی با محصولات مشابه خارجی دارند. این تفاوت قیمت تا سه الی چهار برابر است. همچنین خدمات پس از فروش، تامین قطعات یدکی در مرور زمان و در دسترس بودن و ارزان بودن قطعات و اشتغالزایی که یک محصول ساخت داخل ایجاد می­کند نیز مورد بحث است. هر بخش  کوچک ساخت این دستگاه خرج یک خانواده را تامین کرده است.

وی در پاسخ به سوال بسپار در خصوص نمایشگاه و ارزیابی شرایط آن بیان کرد: می­گویند وقتی ببارد همه جا یکسان می­ بارد. وضعیت اقتصادی امروز کشور نیز برای همه فعالیت را سخت کرده است. از نظر من نمایشگاه چندان مطلوب نبود و بسیار خلوت و افت غرفه گذار و بازدید کننده در آن مشهود بود. اما همکاری برگزار کننده با غرفه گذاران مطلوب و راضی کننده بود. به سال اینده امیدواریم و صنایع مادر مانند بسته ­بندی باید جدی گرفته شوند چرا که آسیب­های آن به سایر بخش­ها هم سرایت خواهد کرد و در اقتصاد تاثیرگذار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا